Agris.cz - agrární portál

Maďarská firma ovládla on-line obchod s potravinami. Konkurence chybí

1. 3. 2013 | E15 on line

Síť supermarketů G’Roby, která začala fungovat v roce 1992, založil podnikatel Róbert (Roby) Gárdonyi (G’). Po jeho tragické smrti přebral vedení firmy Sándor Nagy, který v roce 1999 odstartoval Do–Do, čili donášku do domu, o rok později také on-line obchodní dům. Na webové stránce uvádí klasický seznam zboží, lze však vybírat i podle značky či cenové skupiny. Vše přitom vychází výhodněji než při fyzickém nákupu. Platit lze kartou, postupně se zavádí i modernější způsoby úhrady, například pomocí mobilu. Denně obchod nabízí 6500 druhů zboží, na území Budapešti a Pešťské župy zajišťuje rozvozy do 24 hodin, jinde prostřednictvím služby MPL, která spadá pod poštu, do 72 hodin.

„Tento segment trhu v Maďarsku ovládá ze sedmdesáti procent G’Roby,“ tvrdí Nagy, který tak naznačuje, že jeho firma v podstatě nemá konkurenci. Její štěstí tkví v tom, že velké nadnárodní sítě jako Auchan a Spar sice „ochutnaly“ on-line obchod, ale nemíní ho obnovit. Lidl se o něj ani nepokusí. Pouze maďarský řetězec CBA už nabízí prodej přes síť, ale rozváží zboží pouze v Budapešti a okolí.

V těchto týdnech plánuje odstartovat elektronický prodej i Tesco, které má ambiciózní plány s dvaceti tisíci položkami, byť zatím jen v metropoli. G’Roby rozváží celostátně s výjimkou rychle se kazícího zboží. Nagy svolal svéráznou tiskovou konferenci, aby před startem Teska v tomto segmentu zvěstoval, že se G’Roby daří, a je optimistický i do budoucna. Loňský nárůst obratu o sedm procent (na 1,4 miliardy forintů, zhruba 122 milionů korun) z on-line obchodu chce letos zvýšit na deset procent.

Uvedl ještě několik dalších údajů: loni firma splnila 55 tisíc objednávek a obsloužila deset tisíc individuálních zákazníků. Jeho optimismus odráží i výzkum společnosti na průzkum trhu eNET. Podle něj loni v Maďarsku nakupovalo v on-line obchodech 1,5 milionu lidí, téměř každý pátý člověk starší čtrnácti let. Jejich počet přitom stále roste. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/madarska-firma-ovladla-on-line-obchod-s-potravinami-konkurence-chybi-961347#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Až do domu 

Síť supermarketů G’Roby, která začala fungovat v roce 1992, založil podnikatel Róbert (Roby) Gárdonyi (G’). Po jeho tragické smrti přebral vedení firmy Sándor Nagy, který v roce 1999 odstartoval Do–Do, čili donášku do domu, o rok později také on-line obchodní dům. Na webové stránce uvádí klasický seznam zboží, lze však vybírat i podle značky či cenové skupiny. Vše přitom vychází výhodněji než při fyzickém nákupu. Platit lze kartou, postupně se zavádí i modernější způsoby úhrady, například pomocí mobilu. Denně obchod nabízí 6500 druhů zboží, na území Budapešti a Pešťské župy zajišťuje rozvozy do 24 hodin, jinde prostřednictvím služby MPL, která spadá pod poštu, do 72 hodin.


Zdroj: E15 on line, 1. 3. 2013





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 16:31