GfK: Prodej cukrovinek loni klesl, Češi za ně ale dali víc peněz
26. 3. 2013 | ČTK
Prodej cukrovinek v Česku loni klesl o pět procent, vyšší ceny mírně omezily jejich konzumaci. I přesto Češi loni za sladké utratili meziročně o 12 procent více. Mezi nejoblíbenější cukrovinky patří oplatky a sušenky. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK Consumer Panel Services.
"Češi si koupili cukrovinku v průměru každých devět dní a v rámci jednoho nákupu vložili do košíku přibližně čtvrt kila cukrovinek," uvedla Andrea Winklerová z GfK. Spotřebitelé podle ní upřednostňují zejména koupi menších balení do 50 gramů.
"Češi mají nejraději oplatky celomáčené nebo s částečnou polevou," upřesnil Julius Wenig z oddělení průzkumů GfK. Oplatky a sušenky lidé preferují před čokoládou. Rádi si pochutnáme podle průzkumu i na piškotech a pernících, ale ve výrazně menší míře než u nejžádanějších cukrovinek.
Kvůli cukrovinkám se vypravíme do obchodu v průměru třikrát za měsíc. Daří se hlavně privátním značkám cukrovinek, ty se na celkovém trhu podílely asi jednou třetinou.
I když z průzkumu vyplynulo, že cukrovinky loni zdražily, Češi stále patří mezi mlsné národy, uzavírá průzkum GfK.
Zdroj: ČTK, 26. 3. 2013
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 24.12.2025 00:24
