Dotyk: NKÚ prověří, jak stát utrácí za propagaci potravin
1. 6. 2013 | ČTK
Nejvyšší kontrolní úřad prověří stamilionové výdaje státu na propagaci tuzemských potravin, píše v aktuálním čísle tabletový týdeník Dotyk. Kontroloři se podle něj zaměří na značky Klasa, Regionální potravina a Vína z Moravy, vína z Čech. Kontrola má začít na podzim.
"Chtěli jsme se zaměřit na komunikační kampaně, které si zadávají orgány státní správy. Z monitoringu rizik a mediálních výstupů nám ke kontrole vyšly tři: ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond," řekla týdeníku mluvčí NKÚ Olga Málková. Kontrola prý potrvá od října do června příštího roku.
Resort řízený ministrem Petrem Bendlem je podle týdeníku ve výdajích na státní komunikaci rekordmanem. Nejvíce peněz si dosud vyžádala národní značka kvality potravin Klasa, která stála již 1,5 miliardy korun.
Deník Mladá fronta Dnes začátkem dubna upozornil, že loni Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) během posledních tří měsíců utratil za propagaci Klasy přes 150 milionů korun, tedy částku, kterou běžně zaplatí za celý rok. Ještě v říjnu přitom mluvčí fondu Petr Hlavatý tvrdil, že útrata bude zhruba pětinová a nepřesáhne 30 milionů korun. Ušetřené peníze měly být převedeny do následujícího roku.
Opakovaný tendr loni vyhrála a propagaci značky zařizovala agentura Comunica. Jejím majitelem má být údajně podnikatel František Savov, vlastník vydavatelství Mladá fronta, které vydává například ekonomický deník E15, týdeník Euro nebo Sedmička.
Zdroj: ČTK, 1. 6. 2013
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 17.12.2025 10:49
