Agris.cz - agrární portál

Pomazánkové máslo z Jaroměřic s jiným názvem bude asi v listopadu

10. 10. 2013 | ČTK

Jaroměřická mlékárna začne do obchodů dodávat některé druhy pomazánkového másla pod novým názvem "tradiční pomazánkové" asi od listopadu. Vzhled obalu se moc nezmění a bude na něm jako dosud nejvýrazněji vytištěno "jaroměřické", protože mlékárna v posledních dvou letech staví obchodní strategii na regionálním původu. ČTK to dnes řekl ředitel mlékárny Bedřich Štecher. Předpokládá, že na objem prodeje nebude mít změna podstatný vliv. 

Změnu názvu nařídil českým mlékárnám Soudní dvůr EU s tím, že se tato pomazánka nemůže jmenovat máslo, protože neobsahuje dost mléčného tuku. Mlékárny by měly úpravu provést do konce roku. Podle údajů Českomoravského svazu mlékárenského se loni v ČR vyrobilo skoro 7000 tun pomazánkového másla. Jaroměřická mlékárna patří mezi jeho čtyři výrobce. 

"Je to jeden z našich čtyř sortimentních pilířů," uvedl Štecher. Náklady na změnu obalů odhadl v řádu desetitisíců korun. "Pokud nebudeme nuceni udělat likvidaci starých obalů," podotkl. Při běžném prodeji by měla mlékárna původní obaly spotřebovat do konce roku, u některých druhů pomazánky dojdou asi už v půlce listopadu. Ročně v Jaroměřicích potřebují na pomazánku přes 2,5 milionu kelímků. 

Design svých výrobků mlékárna naposled zásadně změnila v roce 2011. U pomazánkového másla předtím prodávaného pod značkou Poma tehdy přešla k názvu Jaroměřické pomazánkové máslo. "Chtěli jsme, aby na obalu bylo zdůrazněno 'jaroměřické', protože už tehdy prosakovaly diskuse, že se pomazánkové máslo bude muset přejmenovat," vysvětlil ředitel. Nové obaly budou hodně podobné původním, aby je zákazníci poznali. Jejich design se ještě dolaďuje.

Jaroměřická mlékárna se 130 zaměstnanci vyrábí i tradiční tvarohy, smetanové a porcované sýry. Loňský prodej převýšil 582 milionů korun. Více než změna názvu pomazánkového másla jsou teď podle Štechera pro podnik zatěžující velké výkyvy na mléčném trhu. Výkupní ceny mléka, kterého mlékárna denně nakupuje 115.000 litrů, od loňska stouply o 18 procent. Na výrobních nákladech se mléko podílí až 75 procenty. S obchodníky je však podle Štechera obtížné vyjednat promítnutí dražšího mléka do cen výrobků. 


Zdroj: ČTK, 10. 10. 2013





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 05.05.2024 22:27