Agris.cz - agrární portál

Výrobci potravin Racio loni vzrostly tržby o čtvrtinu na 290 mil.

22. 10. 2013 | ČTK

Břeclavský výrobce potravin Racio loni zvýšil tržby o 26 procent téměř na 290 milionů korun, zisk se zvýšil o polovinu na 6,8 milionu. Společnosti se loni povedlo rozšířit sortiment a chce dále expandovat a zvyšovat export, vyplývá z výroční zprávy ve Sbírce listin.

Racio na trh dodává extrudované a pufované výrobky, tedy takové, k jejichž zpracování se používá vysokých teplot a tlaků a jsou trvanlivější než klasické pečivo.

Loni firma rozšířila druhovou nabídku knäckenbrotů a dalších dvou výrobků pro děti, které se prodávají i ve školních automatech. Letos chce společnost dodat na trh ochucený knäckenbrot a také přírodní výrobky ochucené ovocnou šťávou. Funguje také na trhu biopotravin.

Kromě rozšiřování sortimentu se společnost snaží prorazit na trhu i v nové kategorii slaných výrobků a dlouhodobě pracuje na vývoji chlebíčků z pohanky a kukuřice. Loni investovala do výzkumu a vývoje 1,5 milionu korun.

Společnost, která vznikla v roce 1990, dodává výrobky nejen na český a slovenský trh, ale také do mnoha zemí Evropy, do Kanady, USA a Jižní Afriky. Pro snazší působení na slovenském trhu vznikla už v roce 1995 dceřiná společnost Racio Slovakia se sídlem v Kútech, které jsou u hranic s Českou republikou.

Počet zaměstnanců se loni proti předchozímu roku zvýšil o 12 na 176.

Tržby a zisk společnosti Racio (v tis. Kč)

 201220112010
tržby289.400229.500210.300
zisk680046003300

Zdroj: výroční zpráva se Sbírce listin


Zdroj: ČTK, 22. 10. 2013





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 22.12.2025 08:44