Výrobci potravin Racio loni vzrostly tržby o čtvrtinu na 290 mil.
22. 10. 2013 | ČTK
Břeclavský výrobce potravin Racio loni zvýšil tržby o 26 procent téměř na 290 milionů korun, zisk se zvýšil o polovinu na 6,8 milionu. Společnosti se loni povedlo rozšířit sortiment a chce dále expandovat a zvyšovat export, vyplývá z výroční zprávy ve Sbírce listin.
Racio na trh dodává extrudované a pufované výrobky, tedy takové, k jejichž zpracování se používá vysokých teplot a tlaků a jsou trvanlivější než klasické pečivo.
Loni firma rozšířila druhovou nabídku knäckenbrotů a dalších dvou výrobků pro děti, které se prodávají i ve školních automatech. Letos chce společnost dodat na trh ochucený knäckenbrot a také přírodní výrobky ochucené ovocnou šťávou. Funguje také na trhu biopotravin.
Kromě rozšiřování sortimentu se společnost snaží prorazit na trhu i v nové kategorii slaných výrobků a dlouhodobě pracuje na vývoji chlebíčků z pohanky a kukuřice. Loni investovala do výzkumu a vývoje 1,5 milionu korun.
Společnost, která vznikla v roce 1990, dodává výrobky nejen na český a slovenský trh, ale také do mnoha zemí Evropy, do Kanady, USA a Jižní Afriky. Pro snazší působení na slovenském trhu vznikla už v roce 1995 dceřiná společnost Racio Slovakia se sídlem v Kútech, které jsou u hranic s Českou republikou.
Počet zaměstnanců se loni proti předchozímu roku zvýšil o 12 na 176.
Tržby a zisk společnosti Racio (v tis. Kč)
| 2012 | 2011 | 2010 | |
| tržby | 289.400 | 229.500 | 210.300 |
| zisk | 6800 | 4600 | 3300 |
Zdroj: výroční zpráva se Sbírce listin
Zdroj: ČTK, 22. 10. 2013
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 22.12.2025 08:44
