Agris.cz - agrární portál

Unileveru se snížily tržby kvůli oslabení měn na některých trzích

25. 10. 2013 | ČTK

Britsko-nizozemskému výrobci spotřebního zboží Unilever se ve třetím čtvrtletí snížil růst tržeb kvůli problémům na rozvíjejících trzích, které se na jeho celkových tržbách podílí z poloviny. Trhy v mladých ekonomikách se v minulých týdnech potýkaly s oslabováním národních měn a kupní síla tamních zákazníků klesala.

Základní tržby Unileveru, které nezahrnují vliv nákupů a prodeje majetku, stouply o 3,2 procenta díky vyšším cenám a většímu prodeji. Oproti předešlému čtvrtletí jde ale o zpomalení o dva procentní body. Na rozvíjejících se trzích jako Indonésie, Brazílie nebo Indie se tržby zvýšily o skoro šest procent. V předešlých třech měsících však rostly skoro dvojnásobným tempem.

Od května do září prudce oslabily měny jako indická rupie, na které dolehly obavy z možného omezení štědré měnové politiky, kterou provádí americká centrální banka. V Indii ale například také prudce zdražila cibule, základní ingredience při vaření, což se také podepsalo na kupní síle místních, upozornil generální ředitel Unileveru Paul Polman.

"Je to slabé čtvrtletí se stínem pochybností," řekl Reuters finanční ředitel Jean-Marc Huët.

Unilever v roce 2010 uzavřel svůj závod v Nelahozevsi na Mělnicku a ukončil v Česku výrobu. Nadále v tuzemsku prodává rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Perla nebo Hera a kořenicí směsi či omáčky značky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove či Rexona.


Zdroj: ČTK, 25. 10. 2013





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 07.05.2024 18:27