Obliba Kartonových plechovek rychle roste
30. 10. 2013 | Agris
Tetra Pak® vstupuje do nových segmentů
obliba Kartonových plechovek rychle roste
Maloobchodníci preferují Tetra Recart® jako moderní způsob balení potravin
Tetra Recart je první retortní kartonový obal určený pro trvanlivé výrobky, které se tradičně prodávají v plechovkách, sklenicích či sáčcích. Obsah je sterilizován přímo uvnitř obalu Tetra Recart® a zůstává čerstvý po dobu až 24 měsíců.
Už více než 130 značek v 50 zemích prodává potraviny v obalech Tetra Recart a jejich počet roste každým dnem. Stále více maloobchodníků a výrobců potravin totiž objevuje u tohoto obalu jeho výborné logistické parametry.
Velké maloobchodní firmy jako například COOP, Sainsbury’s, ASDA a Safeway oceňují praktičnost, přírodní vzhled i možnosti prezentace značky, které nabízí Tetra Recart. Díky pozitivnímu přijetí ze strany zákazníků nyní firmy balí do obalů Tetra Recart širokou škálu potravin, mimo jiné zeleninu, fazole, rajčata, polévky, omáčky i krmivo pro domácí mazlíčky, přičemž výrobkové kategorie se průběžně rozšiřují.
Výraznější prezentace na regáluHlavním důvodem rychlého nárůstu obliby těchto obalů je fakt, že Tetra Recart představuje pro maloobchodníky i výrobce dokonalý obal pro sterilované produkty a zároveň výbornou propagaci jejich značek. Díky možnosti potisknout všechny strany nápadnou grafikou upoutávají tyto obaly pozornost, aniž by personál musel trávit čas jejich natáčením směrem ke spotřebiteli.
Tetra Recart také přináší významnou úsporu nákladů, protože díky svému tvaru dokáže ušetřit až 40% prostoru na regálu oproti plechovkám. Snadno otevíratelné a chytře řešené sekundární obaly navíc zkracují čas manipulace na prodejně a vysoký počet balení na jedné paletě zvyšuje efektivitu přepravy.
Christina Hemlin, European Sourcing Manager švédského řetězce ICA, vysvětluje: „Kartonové obaly představují velmi efektivní řešení v celém dodavatelském řetězci, počínaje dopravou a skladováním a konče vystavením na regálech v prodejně. Kromě toho vedou i ke snížení počtu poškozených výrobků.”
Ekologický obal…Lehký a prostorově efektivní obal přináší maloobchodníkům výhody v celém dodavatelském řetězci. Pro stejné množství výrobku je spotřebováno méně obalového materiálu, což vede nejen k nákladovým úsporám v logistice, ale také ke snižování emisí CO2. Na jednu paletu je možné umístit až o 18% více obalů než v případě plechovek.
Dalším argumentem pro ekologicky smýšlející spotřebitele je skutečnost, že obal Tetra Recart je vyroben z kartonu s certifikací FSC. Ta prokazuje, že dřevo na výrobu nápojových kartonů pochází z lesů řádně spravovaných v souladu s přísnými ekologickými normami.
Řada studií posuzujících životní cyklus výrobků, provedených v USA, Německu, Francii, Švédsku či Velké Británii ukázala, že obal Tetra Recart má významně nižší (50-70%) uhlíkovou stopu než například plechovky nebo sklenice. To je další silný argument pro používání tohoto obalu v celém dodavatelském řetězci, kde si stále více zákazníků a maloobchodníků stanovuje přísnější cíle z hlediska ochrany klimatu.
… který podporuje loajalitu zákazníků…Schopnost reagovat na spotřebitelské trendy je pro maloobchodníky dnes prioritou. Současné trendy akcentují zdraví, bezpečnost potravin a celkovou duševní a fyzickou pohodu spotřebitelů, praktičnost, čerstvost a ekologičnost. Obal Tetra Recart splňuje nároky ve všech těchto oblastech. Výsledky několika spotřebitelských průzkumů ukázaly, že spotřebitelé vnímají Tetra Recart jako atraktivní a praktický obal, který je nositelem image přírodních výrobků a je považován za moderní. K jeho otevření nejsou zapotřebí žádné nástroje a po použití je snadné jej zmáčknout do plochého tvaru tak, aby při třídění a recyklaci zabíral minimum prostoru.
„Naše ankety a výzkumy ukazují, že když jednou začnou spotřebitelé používat kartónové obaly, zůstávají jim věrní. Brzy si uvědomí, že tyto obaly se snadno přenášejí, snadno skladují, snáze se otevírají a snáze se i recyklují“, říká Thomas Leth, Retail Manager společnosti Tetra Pak.
… a spouští dominový efektS rostoucí oblibou Tetra Recart u spotřebitelů, začínají výrobci a maloobchodníci balit do těchto obalů postupně další druhy potravin a naplno tak využívat výhod tohoto moderního způsobu balení. Jedním z příkladů je italské zastoupení maloobchodního řetězce COOP, které úspěšně uvedlo na trh omáčku na těstoviny, kterou si doposud lidé tradičně vyráběli sami doma nebo kupovali ve sklenicích. Vzhledem k úspěchu tohoto kroku přidala firma COOP do obalu Tetra Recart další tři výrobkové kategorie a její příklad následovalo deset dalších italských maloobchodních firem.
„To je cesta, kterou vidíme často“, říká Thomas Leth. „Jakmile si jednou maloobchodníci Tetra Recart vyzkoušejí, chtějí do kartónových obalů balit stále více svých výrobky“.
O SPOLEČNOSTI TETRA PAK
Společnost Tetra Pak je světová jednička v oblasti zpracování a balení potravin. V úzké spolupráci s našimi zákazníky a dodavateli dodáváme bezpečné, progresivní a ekologické výrobky, které každý den uspokojují potřeby stovek milionů lidí ve více než 170 zemích celého světa. Máme téměř 22.000 zaměstnanců ve více než 85 zemích světa a věříme v odpovědné vůdčí postavení v našem odvětví a udržitelný přístup k podnikání. Naše motto CHRÁNÍME DOBRÉ (PROTECTS WHAT’S GOOD™) odráží naši vizi, zajišťovat bezpečnost a dostupnost potravin po celém světě. Více informací o společnosti Tetra Pak najdete na stránce www.tetrapak
KONTAKT:
Tetra Pak FleishmanHillard
Linda Buřičová Andrea Frydlová
Tel.:+420 261 007 140 Tel.:+420 234 669 505 Mob.:+420 724 917 887 Mob.:+420 605 222 675
Linda.buricova@tetrapak.com frydlova@fleishman.com
Zdroj: Agris, 30. 10. 2013
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 18:25
