Agris.cz - agrární portál

Prazdroj chce výrazně zvýšit prodej jedenáctky Excelent

14. 11. 2013 | ČTK

S razantním růstem prodeje 11stupňového piva Excelent mladým ve věku od 18 do 30 let počítá v příštích třech čtyřech letech Plzeňský Prazdroj. Po čtyřleté stagnaci se letos prodej zvyšuje. Jedenáctky jsou pět let nejrychleji rostoucím segmentem piv v Česku, řekl ČTK marketingový ředitel Grant McKenzie.

Letošní podíl jedenáctek na českém pivním trhu je 16,5 procenta, ale skupina mezi 18 až 30 lety jich vypije čtvrtinu ze všech prodaných piv a je to podle McKenzieho jejich nejoblíbenější pivo. Meziročně posilují o půl procenta, zatímco desítky stagnují a dvanáctky mírně klesají na úkor jedenáctek. V hospodách už je podíl jedenáctek a dvanáctek 50:50.

Prazdroj startoval s Excelentem v roce 2008. Dosud jeho prodej stagnoval, ale od dubna roste. "Marketing byl nastavený na Gambrinus jedenáctku, což je trochu nudné. Lidé nedostali zprávu, že je to úplně jiný recept a pivo určené pro mladé," uvedl McKenzie. Proto letos před sedmi měsíci uvedl Prazdroj pivo znovu pod značkou Excelent.

"Nejde nám o co největší podíl na jedenáctkovém trhu. Chceme být nejsilnější ve skupině 18 až 30 let, která vypije asi 2,5 milionu hektolitrů piva za rok," uvedl. Prazdroj proto letos značku masivně podporuje, hlavně na velkých festivalech a tanečních párty. V ČR je to nyní nejzacílenější značka piva na mladé, řekl.

Na českém pivním trhu se nyní prodává 42 procent čepovaného piva; u Excelentu je podíl kolem 60 procent. "Mladí chodí více do hospod. Nepijí doma tak často, jako jiné skupiny populace," uvedl ředitel. Vyšší konzumace jedenáctek je dána změnou životního stylu; lidé chtějí méně alkoholu, více osvěžujícího piva s bohatou chutí. "Mladí preferují plnější pivo než desítku, ale dvanáctka už je pro ně silná. Jedenáctky jsou zároveň mnohem populárnější ve městech," uvedl McKenzie.

Pivovar se zaměřuje na kluby a designové studentské restaurace. V říjnu pro ně uvedl na trh třetinku se speciálním designem a sklem. Restaurace konceptu Excelent má v Praze a v Olomouci, do března chce otevřít Ostravu a Brno. "Chceme přinést moderní styl do českých hospod. Otevřeme řadu dalších, ale nebude to řetězec," uvedl.

Značka Excelent provádí na webu rozsáhlý výzkum mezi vysokoškoláky, navazující na nový film Vejška, vypovídající o mladé české generaci. Řekne nám více o jejich životnímu stylu, uvedl ředitel. Podle něj byla ještě letos v lednu znalost značky Excelent "nula" a tento měsíc už 40 procent. "Chceme mladým nastavit vysoký standard chuti českého piva a chceme, aby ho pila i další generace," uvedl McKenzie. V mladší kategorii nejvíce pivu podle konkurují míchané nápoje s vodkou.

Loni prodal Prazdroj zhruba 300.000 hektolitrů Excelentu.

Václav Prokš 


Zdroj: ČTK, 14. 11. 2013





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 25.04.2024 04:25