Agris.cz - agrární portál

Pilsner Urguell slaví 140 let od prvního exportu do USA

10. 12. 2013 | ČTK

Pilsner Urquell slaví 140 let od prvního exportu do Spojených států amerických. Nefiltrovaný plzeňský ležák z dřevěných sudů ochutnali příznivci piva napříč celou zemí, od New Yorku přes Chicago až po Arizonu. Od roku 1873, kdy se poprvé čepoval v New Yorku, se USA staly jedním z jeho pěti klíčových exportních trhů. ČTK o tom informovala mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová. Nadcházející vánoční svátky jsou přitom v USA významným obdobím pro prodeje plzeňského piva, spotřebitelé vyhledávají prémiové značky.    

"Pivo Pilsner Urquell z prazdrojských sudů mohli obyvatelé USA poprvé ochutnat před Vánocemi v roce 1873. Tehdy bylo Augustu Fischerovi do New Yorku odesláno pět věder piva, tedy 2,83 hl," uvedla.    

K oslavě výročí uspořádal pivovar putování plzeňských sládků s nefiltrovaným pivem Pilsner Urquell v dřevěných sudech napříč USA, navštívili desítky hospod od New Yorku po Arizonu. "V USA se standardně čepuje pivo úplně bez pěny, ale nefiltr z Plzně místním pivařům otevřel oči. Vyvolal v baru takové pozdvižení, že se po prvním sudu jen zaprášilo, i když pípy Pilsner Urquell a standardně dodávané filtrované pivo tu mají své trvalé místo už delší dobu," řekl Václav Berka, sládek pivovaru.    

Cesta nefiltrovaného piva začala v listopadu v Philadelphii a pokračovala přes newyorský Manhattan do Ohia a Chicaga, které je specifické i tím, že tam žije početná enkláva Čechů. Oslavy skončily v Arizoně ve městě Scottsdale. "Zde dokonce místní štamgasti vytvořili frontu a já jsem po naražení celý sud, tedy 342 půllitrů, do hodiny vyčepoval," uvedl Berka.    

USA patří mezi pět klíčových exportních trhů piva Pilsner Urquell a Plzeňský Prazdroj sem za posledních sedm let vyvezl takřka milion hektolitrů plzeňského ležáku. Ten je v USA k dostání ve více než 40.000 restaurací, klubů a obchodů. Jen v New Yorku nabízí čepovaný Pilsner Urquell téměř 500 restaurací, často těch nejprestižnějších.    

Svou nejvyšší sezonu má plzeňské pivo právě před Vánoci, kdy spotřebitelé mají tendenci kupovat prémiovějši piva. K letošním prodejům na americkém trhu také přispěla nedávno uvedená limitovaná edice retro plechovek. Zvláštností severoamerického trhu jsou unikátní 25 litrové KEG sudy s průměrem pouhých 28 cm, které se vejdou do chlazeného prostoru v barech amerických restaurací a klubů.    

Od roku 2012 používá Plzeňský Prazdroj nový způsob doručování lahvového piva do USA. Pivo musí dorazit z Plzně do Spojených států maximálně během 30 dnů a je přepravováno v chladících kontejnerech s přesně stanovenou teplotou. "Bohužel byla i období, kdy se plzeňské pivo kvůli nepříznivým politickým podmínkám, tedy v období světových válek a prohibice, na americký trh nedostalo. Nyní je export podpořen rozsáhlou distribuční sítí a marketingovými aktivitami, takže se ročně pohybuje kolem 100 tisíc hektolitrů," dodala Krásová.


Zdroj: ČTK, 10. 12. 2013





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 05.05.2024 16:16