Agris.cz - agrární portál

Podnikatel z Chrudimi přidává do pečených čajů zázvor i aloe vera

24. 2. 2014 | ČTK

Podnikatel Milan Kohoutek z Chrudimi při výrobě pečených čajů vsadil na neobvyklé kombinace. Kromě tradičního ovoce, jako jsou jahody, borůvky a hrušky, přidává do svých výrobků rakytník, kardamom, aloe vera nebo zázvor. Denně se v jeho provozovně vyrobí více než 2000 malých skleniček čajů, v zimě se denní produkce až ztrojnásobí, řekl ČTK ředitel společnosti Gemiral.    

"Zaplňujeme tím mezeru na trhu. Než vymyslíme správnou kombinaci, udělají se desítky vzorků, které naši zákazníci ochutnávají. Trvá i půl roku, než uvedeme na trh další novinku," řekl Kohoutek.    

Čaje musejí zkrátka obsahovat správný poměr všech přísad. Například zázvoru musí být méně, aby čaj nebyl příliš štiplavý. Stejné je to i u aromatického kardamomu. Také skořice se hodí jen k některým druhům ovoce.    

"Chtěli jsme vyzkoušet i bezinky, ale nemáme jistotu, že nebudou nasbírané někde u silnice. Na všechno ovoce máme průvodní list a certifikaci. Co není běžně dostupné, jako je rakytník, kupujeme mražené," řekl Kohoutek.    

Ročně malých skleniček Babiččiných čajů vyrobí chrudimská firma půl až tři čtvrtě milionu. Týdně se v provozovně zpracuje až jedna tuna ovoce. Nedávno společnost začala dělat také marmelády, produkce dosahuje tisíců sklenic za rok. Ovocné kombinace a koření jsou obdobné jako u pečených čajů.    

"Lidé se vracejí k přírodním produktům a nevadí jim si za to připlatit. Na tom jsme postavili naše podnikání. Do našich výrobků dáváme jen ovoce a přírodní cukr," řekl Kohoutek.    

Výrobu obstarává pět kmenových pracovnic a někdy i stejný počet brigádníků. Vše je ruční práce. Při plnění skleniček je důležitá hbitost a cvik. Každý čaj je vlastně originál, protože koření se přidává bez vážení po špetkách. V dílně jsou pracovní stoly, velký sporák a trouby na pečení, ve kterých každý den bublají skleničky s ovocem a nálevem z fruktózy.    

"Máme 20 druhů čajů. Do každé skleničky dáme trochu koření, pak se dává ovoce, zalijeme vývarem a dáme péct. Po upečení se teplé čaje ještě dolijí a hned víčkují a označí nálepkou," řekla pracovnice Radana Koblížková   

Firma dodává čaje a marmelády 2000 až 3000 odběratelům, ze 70 procent to jsou české prodejny zdravé výživy, restaurace či hotely. Zákazníky má firma také na Slovensku, v Německu a Rakousku. Jedná rovněž o dodávkách do Španělska a Itálie. Množství výrobků by podnikatel brzy rád rozšířil o povidla, mražené dřeně a ovoce v belgické čokoládě.    

"Musíme si vše řádně rozmyslet, udělat průzkum. Jen mašinka na míchání čokolády stojí 600.000 korun. U mražených dření je komplikovaná výroba, skladování i distribuce.


Zdroj: ČTK, 24. 2. 2014





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.12.2025 07:48