Agris.cz - agrární portál

Tržby z prodeje kubánských doutníků loni stouply o osm procent

25. 2. 2014 | ČTK

Tržby z prodeje proslulých ručně vyráběných kubánských doutníků vzrostly v loňském roce o osm procent na 447 milionů USD (8,9 miliardy Kč). Růst podpořila hlavně poptávka v oblasti Asie a Tichomoří, zvláště v Číně a na Blízkém východě. Nejvíce se však kubánské doutníky stále prodávají v Evropě. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila společnosti Habanos, distributor kubánských doutníků.    

Největším trhem pro kubánské doutníky loni zůstalo Španělsko. Za ním následují Francie, Čína, Německo, Švýcarsko, domácí trh, Libanon a Spojené arabské emiráty.    

Kvůli přetrvávajícímu embargu je zakázáný prodej kubánských doutníků ve Spojených státech. Ty jsou celosvětově největším konzumentem doutníků. Habanos odhaduje, že kvůli embargu přichází ročně na tržbách o téměř sto milionů dolarů.    

Doutníky jsou třetím největším vývozním produktem Kuby. Před nimi jsou nikl a farmaceutické produkty, napsaly agentury AP a Reuters.    

Mezi nejznámější značky kubánských doutníků distribuovaných firmou Habanos patří Romeo and Julieta, Cohiba, Partagas a Monte Cristo. Ty mají na celosvětovém trhu ručně vyráběných prémiových doutníků mimo USA podíl 80 procent. Habanos je společným podnikem kubánské státní firmy Cubatabaco a britsko-španělské tabákové společnosti Altadis.


Zdroj: ČTK, 25. 2. 2014





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 18:51