Unilever prodal omáčky na těstoviny v USA za 2,15 miliardy USD
23. 5. 2014 | ČTK
Britsko-nizozemská společnost Unilever prodá své severoamerické značky omáček na těstoviny Ragu a Bertolli japonské firmě Mizkan Group za 2,15 miliardy USD (43,2 miliardy Kč). Prodej je součástí plánu restrukturalizace severoamerických operací Unileveru.
Ragu je neprodávanější omáčkou na těstoviny v USA. Obě značky vykázaly v loňském roce tržby 600 milionů USD. Dohoda zahrnuje dvě továrny, a to závod na zpracování a balení omáček v Kentucky a závod na zpracování rajčat v Kalifornii. Dokončena by měla být příští měsíc.
Mizkan je soukromý producent koření a omáček. Firma vznikla v Japonsku před více než 200 lety jako výrobce rýžového octa a firma uvádí, že je největším dodavatelem rýžového octa na světě. Firma usiluje o expanzi v zahraničí, aby tak vyrovnala slabší výhled domácího trhu kvůli stárnutí japonské populace, napsaly agentury AP a Reuters.
Unilever se hodlá zaměřit hlavně na produkty s vyšším růstem a ziskovou marží, v čele s produkty pro osobní péči jako mýdla Dove a šampony Sunsilk. Firma dodala, že dokončení prodeje omáček bude posledním krokem v reorganizaci operací v USA. Unilever v poslední době prodal v USA také značku burákového másla Skippy a salátových dressingů Wishbone. Mezi další značky Unileveru patří zmrzlina Ben & Jery's, polévky Knorr, majonézy Hellman's či margariny a pomazánky Flora a Becel.
Zdroj: ČTK, 23. 5. 2014
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.12.2025 09:34
