Agris.cz - agrární portál

V Česku roste obliba zahraničních značek lihovin na úkor domácích

22. 6. 2014 | Denik.cz

Množství prodaného tvrdého alkoholu v Česku stagnuje, ve finančním vyjádření však objem trhu roste. Češi totiž stále více dávají přednost dražším značkám zejména zahraničních lihovin místo domácích. Vyplývá to z údajů, které na tiskové konferenci uvedla společnost Rémy Cointreau ČR, která je největším dovozcem zahraničních lihovin v tuzemsku. Zatímco v roce 2011 tvořily dovozové značky v přepočtu na peníze 32 procent trhu, letos to je 36 procent. Změna souvisí především s takzvanou metanolovou aférou.

Množství prodaného tvrdého alkoholu v ČR dosáhlo loni zhruba 20 milionů litrů, tedy zhruba stejně jako v roce 2012 a o desetinu méně než v roce 2011. Objem celkových tržeb prodejců lihovin loni činil sedm miliard korun, meziročně o miliardu více. Vrátil se tak na úroveň roku 2011.

„Změna preference vůči původu alkoholu je určitě způsobená "metanolovou aférou", kdy určitá část konzumentů ztratila důvěru v levnější alkohol a přiklonila se spíše k importním značkám," uvedl marketingový ředitel Rémy Cointreau ČR Ondřej Roček.

Metanolová aféra v Česku začala v září 2012 a vyžádala si desítky obětí. Hlavní aktéři se zpovídali před soudem ve Zlíně, údajní míchači směsi dostali doživotí.

Autor: ČTK


Zdroj: Denik.cz, 22. 6. 2014





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 05.05.2024 00:22