Agris.cz - agrární portál

MZe představí kampaň na podporu prodeje českých potravin

24. 10. 2014 | ČTK

Ministr zemědělství Marian Jurečka dnes představí podrobnosti předvánoční kampaně, jejímž cílem je zvýšit prodej tuzemských potravin. Podle již dříve uvedených informací má kampaň za zhruba 50 milionů korun formou spotřebitelské soutěže o ceny motivovat spotřebitele k nákupu výrobků nosících označení Klasa, Regionální potravina či Bio. Je reakcí na situaci po vyhlášení ruského embarga na dovoz potravin, trvat bude do konce roku. Aktivní účast v kampani přislíbili jak výrobci, tak obchodníci, jejichž vztahy jsou jinak dlouhodobě napjaté.

Rusko zakázalo na počátku srpna dovoz zemědělských a potravinářských produktů z Evropské unie, USA, Austrálie, Kanady a Norska v reakci na západní protiruské sankce. Podle Evropské komise zasáhlo ruské embargo zemědělskou produkci z EU v hodnotě pěti miliard eur.

Podle odhadu ministerstva zemědělství přijdou tuzemští vývozci zemědělských a potravinářských produktů přímo na tržbách o 250 až 300 milionů korun. Propad cen v důsledku přetlaku zboží na unijním trhu jim může podle Potravinářské komory způsobit až miliardové škody.

Marketingové kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelily v nedávné době z různých míst kritice. Podle protokolu z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle současného vedení ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.


Zdroj: ČTK, 24. 10. 2014





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 30.04.2024 17:15