Bohemia Sekt chce letos prodat mírně více sektů i tichých vín
13. 11. 2014 | ČTK
O jednotky procent vyšší prodej sektů a vína než v loňském roce plánuje letos skupina Bohemia Sekt. Největší tuzemský vinařský podnik posílil za deset měsíců u sektů o tři procenta, u tichých vín o deset procent. Vyšší zájem je o prémiové výrobky. Zejména u sektů ale rozhodne o letošním skóre až poslední měsíc v roce, kdy firma prodá zhruba třetinu ročního objemu. ČTK to řekl ředitel společnosti Ondřej Beránek.
"Doufáme, že se letošní sezona vydaří, protože zatím indikátory jako jsou maloobchodní tržby a nálada obyvatelstva vypadají dobře. Očekáváme, že by si lidé Vánoce mohli užít," uvedl. Podle současného vývoje by měl být trh sektů v ČR mírně vyšší než loni. Růst očekává skupina i v tichých vínech. Firma letos opět prodává více jakostních odrůdových a přívlastkových vín značek Habánské sklepy, Víno Mikulov a Chateau Bzenec. Letos šumivá ani tichá vína nezdražovala.
"Také letošní Svatomartinské dokazuje, že zájem o víno stále je," uvedl Beránek. Společnost letos dodala na trh 170.000 lahví Svatomartinských vín, což je meziročně o pět procent více.
"Maloobchodní trh sektů meziročně mírně roste, ale velmi důležitých je posledních 14 dní v prosinci, kdy se prodají tři až čtyři miliony lahví sektů z devíti milionů, které prodáme za celý rok," uvedl Beránek. Také tichých vín se prodá v prosinci více, i když ne o tolik jako u sektů. "Ve spanilé jízdě pokračuje Víno Mikulov Motýl, jako skokan loňského roku. Velmi dobře funguje také značka Habánské sklepy, která v letošním roce slaví 400 let" uvedl Beránek.
Vinou nižší úrody moravských hroznů, o zhruba 30 procent proti dlouhodobému průměru, chybí skupině surovina a nemůže tak plně uspokojit poptávku po některých odrůdách. Letos zpracovala téměř osm milionů kilogramů, o trochu méně než loni. Firma chce především uspokojit především české zákazníky a na export se snaží směřovat s produkty, u nichž nejsou surovinová omezení.
Bohemia Sekt loni prodal v ČR necelých devět milionu lahví tichých vín, meziročně o tři procenta více. Prodej sektů a šumivých nápojů a perlivých vín stoupl o jedno procento na 11,5 milionu lahví.
Zdroj: ČTK, 13. 11. 2014
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 21:08
