Kostelecké uzeniny chtějí výrazně rozšířit svou síť stánků s hotdogy
15. 11. 2014 | Denik.cz
Řetězec stánků s hotdogy největšího tuzemského zpracovatele masa, Kosteleckých uzenin, s názvem Parky´s by se měl do dvou let rozšířit do 60 míst, řekla manažerka franšízinkového projektu Petra Dlouhá. Nové provozovny rychlého občerstvení by kromě vlakových a autobusových nádraží měly vznikat také v obchodních centrech či na náměstích větších měst. Rozšíří se do budoucna také jejich sortiment.
V současnosti fungují stánky na šesti místech. Z toho na čtyřech nyní probíhají pilotní testy, kdy má provozovatel stánku uzavřenu s poskytovatelem jen krátkodobou smlouvu a sledují se každoměsíční výsledky. „Výstupem toho by mělo být, zda ten zákazník bude chtít přejít na klasickou franšízinkovou smlouvu," upřesnila Dlouhá.
V příštím týdnu otevřou Kostelecké uzeniny první stánek v obchodním centru. Pobočku na pražském Chodově bude provozovat firma napřímo sama. V současné době si mohou grilovaný párek v křupavé housce zakoupit například cestující na autobusovém nádraží Florenc či na kolínském nádraží.
„Během příštího roku bychom chtěli zprovoznit zhruba 40 provozoven, v dalším roce se chceme dostat na 60," popsala plány firmy Dlouhá. Má podle ní jít zejména o provozovny typu obchod v obchodě, ale také pevné i mobilní stánky a kiosky. „Kromě nádraží bychom se chtěli realizovat i v obchodních centrech a různých frekventovaných místech na náměstích ve větších městech, sportovních střediscích a podobně," upřesnila manažerka.
Pronájem stánkuKoncept funguje tak, že masokombinát pronajímá franšízantovi kompletní vybavení stánku a poskytuje mu potřebné zázemí včetně dodávek surovin. Provozovatel pak zpravidla odvádí poskytovateli dvě až osm procent obratu provozovny.
Základní nabídku stánků v současné době tvoří nabídka čtyř různých variant hotdogů, které se liší podle použitého druhu grilovaného párku, dochucovacích omáček a dalších přísad. Část surovin je od dodavatelů z mateřské skupiny Agrofert, část firma pořizuje externě. „My ten sortiment hodláme rozšiřovat, nehodláme zůstat jenom u hotdogů," podotkla Dlouhá s tím, že by se mělo jednat o produkty, které zatím v Česku nejsou běžně k prodeji. Dodavateli nápojů by měli být Rodinný pivovar Bernard a Kofola.
Kostelecké uzeniny vlastní Agrofert ministra financí Andreje Babiše (ANO). Firma je v posledních letech značně ztrátová, byť její roční ztráta v roce 2013 meziročně klesla ze 102 na 77 milionů korun. Generální ředitel firmy Jan Hanuš v červnovém rozhovoru pro deník E15 uvedl, že letos plánuje dostat podnik do zisku 25 milionů Kč.
Autor: ČTK
Zdroj: Denik.cz, 15. 11. 2014
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 25.12.2025 14:32
