Agris.cz - agrární portál

Obchodům Náš grunt loni rostly tržby o dvě třetiny na 150 mil Kč

2. 2. 2015 | ČTK

Síť farmářských prodejen Náš Grunt loni meziročně zvýšila tržby o dvě třetiny na 150 milionů korun, sdělil dnes ČTK spolumajitel konceptu Jiří Málek. Loni bylo otevřeno osm nových prodejen, nyní je jich 33. Letos firma kromě další expanze a zvyšování tržeb chce zahájit internetový prodej zboží.

Zákazníci Našeho Gruntu, který se specializuje na prodej produktů od malých lokálních producentů, podle Málka loni nejvíce utráceli za vejce, máslo, uzeniny, kváskový chléb a kuřecí maso z malých farem.

Loni vznikly dvě nové prodejny v Brně, a po jedné v Opavě, Liberci, Ostravě, Prostějově, v Praze a Plzni. Nové obchody plánuje firma otevírat i letos. "Primárním cílem je více zefektivnit fungování stávajících franšíz, máme rozjednaných asi deset nových zájemců, ale narážíme na nedostatek vhodných prostor," uvedla mluvčí společnosti Martina Bauerová.

Minimálně dvě nové pobočky by měly letos vzniknout v Praze. Řetězec chce posílit svou pozici na západě Čech a na Moravě. Kromě čtyř obchodů, které provozuje přímo mateřská společnost, fungují prodejny na bázi franšízinku. Síť, jejíž první prodejna byla otevřená v polovině roku 2010, se původně jmenovala Český grunt. Hlavně kvůli plánované expanzi na Moravu a Slovensko se v roce 2012 přejmenovala.

V minulosti byla firma kvůli nespokojenosti s provozovatelem nucena prodejny zavřít. "Aktuálně jsme takto po dohodě ukončili provoz na prodejně Brno Veveří, kde jsme se trápili my i majitelka," uvedla Bauerová. U dalších prodejen firma zavření či předání jinému franšízantovi zvažuje.

Letos se firma chce zaměřovat na přípravu nových služeb, rozšíření sortimentu a otevření nových prodejen, uvedl Málek. Společnost chce své aktivity rozšířit také na internet. "Chystá se nový partnerský e-shop," poznamenal.

Zájem o potraviny od malých výrobců či přímo od farmářů v posledních letech roste. V Česku působí více podobných konceptů. Největším konkurentem Našeho Gruntu je síť Sklizeno. Té v roce 2013 vzrostly tržby meziročně pětkrát na 74 milionů korun, Náš Grunt tehdy utržil 90 milionů Kč. Údaj o loňských tržbách Sklizena nemá ČTK zatím k dispozici.

V ČR roste i obliba internetových obchodů s potravinami. Češi za jídlo na internetu utratili tři miliardy Kč, což je zatím zlomek celkových výdajů za tuto kategorii zboží. Včetně kamenných prodejen čeští zákazníci za potraviny vydali celkem 152 miliard korun. V příštích letech by se ale podíl nákupů potravin přes internet měl zvyšovat.


Zdroj: ČTK, 2. 2. 2015





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.05.2024 15:49