Agris.cz - agrární portál

Prodeje velikonočního sortimentu v těchto dnech vrcholí

31. 3. 2015 | FinančníNoviny.cz

Prodeje velikonočního sortimentu v těchto dnech vrcholí, Velikonoce jsou pro obchodníky s potravinami druhým nejdůležitějším obdobím v roce. Obchodní řetězce v Česku prodají ve dnech před svátky stovky tisíc velikonočních mazanců, beránků či jidášů. Prudce roste také poptávka po jehněčím a uzeném mase. Na konci března prodejci také zařazují do nabídky bílá vejce. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Jen pekárny hypermarketů Globus na letošní Velikonoce upečou 120.000 tradičních mazanců. "Celkem by mazance daly dohromady okolo 50 tun čisté váhy. Pro představu se na jejich výrobu spotřebuje šest tun másla, pět tun rozinek a tři tuny mandlových plátků," uvedl šéf pekáren Globus Pavel Meduna. Ve všech 15 pekárnách musí před Velikonocemi fungovat nepřetržitě 24 hodin. Obchody Albert prodají například asi 90.000 kusů velikonočních beránků, které nabízí z klasického piškotového, biskupského a třeného těsta s čokoládovou polevou od regionálních dodavatelů. "Přímo v našich hypermarketech Albert pak před velikonočními svátky denně pečeme i další tradiční velikonoční produkty, a to mazance. Poptávka po nich v týdnu před Velikonocemi vzrůstá až o 100 procent," uvedla mluvčí řetězce Dagmar Krausová.

Češi často před Velikonocemi kupují dražší potraviny. "Protože si zákazníci na svátky rádi dopřejí i zboží, které během roku není běžně v prodeji, nabízíme opět tematické týdny Deluxe. V jejich rámci jsou k dispozici lahůdky a speciality z různých koutů světa," uvedla mluvčí Lidlu Jitka Vrbová.

Obchodníci také zařazují do nabídky bílá vejce. "V nabídce našich prodejen jsou bílá vejce od čtvrtka 26. března," dodal Michael Šperl z Kauflandu. Například Tesco v březnu prodá několik desítek milionů kusů vajec. "Vedle bílých vajec pak mohou zákazníci v předvelikonočním období v prodejnách Tesco koupit také vařená vejce s nabarvenými skořápkami," dodal Václav Koukolíček z řetězce Tesco.

Velikonoční prodeje mírně kopírují ty vánoční. Obchodníci také prodají navíc tuny cukru, mouky, konzerv a kompotů i hotových cukrovinek. Nejprodávanější jsou v tomto období již dlouhodobě duté čokoládové figurky s velikonoční tematikou, které nejčastěji dostávají hodovníci jako koledu.

Rok od roku se také podle obchodníků zvyšují odprodeje dražších figurek, u nichž zákazníci začínají upřednostňovat hořkou čokoládu s vysokým podílem kakaa. Mění se také trendy ve velikonočních dekoracích. Hitem letošních Velikonoc jsou živé květiny v dekoračních květináčích, zejména tradiční jarní narcisy.

Obchodníci před Velikonocemi, ve snaze nalákat zákazníky, spouštění slevové akce. Nakupující mohou v akčních letácích najít až 40procentní slevy na velikonoční sortiment. Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční. Cena pomlázky ve slevových akcích řetězců je v průměru 40 korun. Plato vajec po deseti kusech vyjde v průměru na 20 korun, čokoládový zajíc na 26 korun.

"V souvislosti s Velikonocemi se na internetu objevuje nepřeberné množství akčních nabídek," potvrzuje ředitel vyhledávače slev Skrz.cz. Dekorace a také pomůcky k velikonočnímu pečení lze na internetu sehnat se slevou až 50 procent.


Zdroj: FinančníNoviny.cz, 31. 3. 2015





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.04.2024 12:30