Agris.cz - agrární portál

Unilever zvýšil tržby, jeho akcie vystoupily na nový rekord

17. 4. 2015 | ČTK

Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil tržby o zhruba 12 procent na 12,8 miliardy eur (přes 350 miliard Kč). Za růstem je ale podle listu Financial Times hlavně oslabení eura k dolaru. Cena akcií Unileveru po zveřejnění údajů vzrostla o více než čtyři procenta a dostala se na nový rekord. 

Takzvané organické tržby, které nezahrnují výkyvy devizových kurzů a změny v podnikové struktuře, stouply o 2,8 procenta. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří tempo jejich růstu v anketě agentury Reuters v průměru odhadovali na 2,1 procenta. 

Firma navíc upozornila na známky oživení poptávky na některých klíčových rozvíjejících se trzích, například v Číně. Poukázala rovněž na zlepšující se situaci v Severní Americe. 

"Měli jsme dobrý začátek roku, podpořený příznivým vývojem měnových kurzů," uvedl generální ředitel Paul Polman. Dodal však, že podnikatelské podmínky zůstávají obtížné. 

Unilever v roce 2010 uzavřel závod v Nelahozevsi na Mělnicku, a ukončil tak výrobu v České republice. Nadále však v tuzemsku prodává širokou škálu produktů, například rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Rama, Perla či Hera a kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove a Rexona. 


Zdroj: ČTK, 17. 4. 2015





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 03.05.2024 09:59