Řetězce lákají zákazníky slevami na kuřecí maso a pivo
15. 11. 2016 | ČTK
Obchodní řetězce se snaží nalákat zákazníky především slevami na maso a alkohol. Vyplývá to z aktuálního 18měsíčního šetření společnosti Česká distribuční. V něm analyzovala 575 titulních stran slevových letáků, které obsahovaly 3584 produktů.
Téměř na polovině titulních stran se objevila piva a drůbeží masa, přibližně na třetině pak vepřové. Analyzované slevové akce byly od řetězců Lidl, Ahold, Globus, Tesco, Kaufland, Billa a Penny Market.
"Titulní strany slevových letáků hrají z pohledu obchodníků důležitou roli. Jsou totiž nejefektivnější cestou, jak spotřebitele zaujmout a dostat ho do prodejny," řekl ČTK Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční, která se distribucí letáků zabývá. Podle Sikory jsou titulní strany letáků "lakmusovým papírkem" chutí českého spotřebitele.
Prodejci totiž většinou lákají na méně zdravé potraviny a podle Sikory lze říci, že lidem přijde atraktivnější sleva na čokoládu než na mrkev. Žádná zelenina se tak nedostala do první desítky nejčastěji promovaných potravin. Ze slazených nápojů se pak objevily na titulní straně v 68 procentech případů kolové nápoje.
Kromě potravin se na titulních stranách slevových letáků objevily i jiné produkty, a to celkem 377krát. Nejčastěji šlo o drogistické zboží jako jsou prací prášky (73 výskytů), toaletní papír (52 slev) a dětské plenky, které se objevily 35krát.
Výsledky analýzy:
Maso | Počet výskytů
|
Drůbeží (kuřecí prsa) | 282 (150) |
Vepřové | 167 |
Hovězí | 18 |
Ryby | 12 |
Ostatní | 7 |
Nápoje | Počet výskytů
|
Pivo | 275 |
Káva | 196 |
Slazené nápoje | 180 |
Mléko | 153 |
Lihoviny | 125 |
Víno | 81 |
Džus | 30 |
Šťáva | 21 |
Čaj | 7 |
Ovoce | Počet výskytů
|
Banány | 50 |
Mandarinky | 34 |
Pomeranče | 32 |
Jahody | 30 |
Melouny | 25 |
Hroznové víno | 22 |
Jablka | 11 |
Zelenina | Počet výskytů
|
Rajčata | 38 |
Okurka | 25 |
Papriky | 13 |
Brambory | 10 |
Květák | 6 |
Top 10 | ||
zboží | počet výskytů | poměr zastoupení |
Maso | 486 | 13,56% |
Alkohol | 481 | 13,42% |
Ovoce | 227 | 6,33% |
Káva | 196 | 5,47% |
Sýry | 185 | 5,16% |
Slazené nápoje | 180 | 5,02% |
Mléko | 153 | 4,27% |
Uzeniny | 149 | 4,16% |
Čokoláda | 147 | 4,10% |
Máslo | 119 | 3,32% |
Zdroj: ČTK, 15. 11. 2016
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.04.2024 21:06