Heineken se pije. V Evropě i Asii
15. 2. 2017 | Denik.cz
Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy Kč). Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích.
Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken.
V Mexiku a Vietnamu nárůst, v Nigérii a Rusku poklesVe světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.
Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o deset procent na 3,5 miliardy eur. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy Kč).
Nizozemská světová dvojkaHeineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller.
Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard Kč).
V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.
Autor: Redakce / ČTK
Zdroj: Denik.cz, 15. 2. 2017
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 05.05.2024 15:49