Agris.cz - agrární portál

Asahi je největším japonským pivovarem, tradici má od 19. století

21. 3. 2017 | ČTK

Vizitka japonské společnosti Asahi Group Holdings, která k 31. březnu převezme Plzeňský Prazdroj: 

- Společnost Asahi, 12. největší pivovar na světě, byla založena v Ósace již koncem 19. století, v roce 1889. Dnes má firma ústředí v Tokiu, její budovu navrhnul slavný francouzský designér Philippe Starck.

- Skupina Asahi Group Holdings pak vznikla v roce 1949, v současnosti zahrnuje výrobu piva, alkoholických a nealkoholických nápojů a některých druhů potravin.

- Pivovar Asahi Breweries je s podílem zhruba 38 procent na trhu největším pivovarem v Japonsku. Mezi jeho další tamní konkurenty patří například pivovary Kirin a Suntory.

- Kvůli poklesu spotřeby piva v Japonsku v posledních 20 letech (z důvodu úbytku obyvatelstva či kvůli vzrůstající oblibě vína) hledá Asahi další akvizice ve světě. V minulých letech firma investovala například v Austrálii, na Novém Zélandu nebo v Číně.

- Tržby Asahi Group Holdings činily v loňském roce 1,706 bilionu jenů (380,4 miliardy korun). Alkoholické nápoje z toho tvořily přes 52 procent.

- Společnost zaměstnává v 83 továrnách ve světě 22.200 lidí, z toho 8800 v zahraničí.

- V Česku nejsou Japonci nováčkem, již 16 let v Praze vzniká nejpopulárnější značka Asahi - Super Dry, která míří do celé Evropy. Pro Japonce ji vaří konkurent Prazdroje, Pivovar Staropramen.

- V roce 2012 Asahi neúspěšně usilovala o převzetí skupiny StarBev, jejíž vlajkovou lodí byly tuzemské Pivovary Staropramen.

- Loni se společnost dohodla na převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek ze skupiny SABMiller, které dohromady za 7,3 miliardy eur (197,3 miliardy Kč) koupí od společnosti Anheuser-Busch InBev. Plzeňský Prazdroj převezme k 31. březnu, transakci už schválila Evropská komise. Asahi Group nabídl za pivovary v ČR, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku v konkurenci sedmi zájemců nejvyšší cenu. V soutěži o koupi byla také česká investiční skupina PPF. Japonci už dříve uvedli, že plzeňský Pilsner Urquell považují za velmi silnou prémiovou značku.

- Společnost se již dříve dohodla na převzetí některých značek SABMilleru, jako je Peroni a Grolsch, a to za 2,55 miliardy eur (68,9 miliardy Kč). Prodej těchto značek byl rovněž podmínkou pro převzetí SABMilleru.


Zdroj: ČTK, 21. 3. 2017





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 30.04.2024 06:37