Agris.cz - agrární portál

Karlovarské minerální vody vstupují na bulharský trh nápojů

20. 4. 2017 | ČTK

Karlovarské minerální vody (KMV) kupují výrobce značek Pepsi v Bulharsku, společnost Quadrant Beverages JSC. KMV tak po akvizici dvou nápojových firem v Maďarsku vstupují na další trh. Transakci, jejíž výši KMV na základě dohody obou stran neoznámily, musí ještě schválit bulharská Komise pro ochranu hospodářské soutěže, informoval dnes ČTK mediální zástupce KMV Pavel Novák.

KMV už podepsaly závaznou dohodu o koupi Quadrant Beverages JSC, akvizice by měla být dokončena v prvním pololetí letošního roku. Quandrant Beverages JSC má v Bulharsku jeden závod a zhruba 300 zaměstnanců. Roční obrat společnosti je asi 15 milionů euro (asi 403,4 milionů korun).

"Vstupem do Bulharska navazujeme na úspěšnou akvizici Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz, dvou nejvýznamnějších nápojářských firem v Maďarsku, a pokračujeme v naší strategii rozvoje aktivit na dalších zajímavých zahraničních trzích," řekl Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

Podle něj má Bulharsko vyšší potenciál, než je obecně známo. V zemi se přitom dosud české firmy zapojovaly především do dopravní infrastruktury, energetiky a životního prostředí. "My jsme experti na minerální vody a v budoucnu chceme přidat k nabídce bulharské společnosti i vodu z místních zdrojů a doplnit portfolio o výrobky na bázi přírodní minerální vody. Současně postupujeme v rámci dlouhodobé dohody s Pepsi o spolupráci," komentoval dohodu o koupi Quadrant Beverages JSC Pasquale.

Firma Quadrant Beverages JSC je v Bulharsku oficiálním výrobcem a prodejcem produktů společností PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess), Pepsi-Lipton International (Lipton Ice Tea), Gat Foods (nektary Prisun a nealkoholické nápoje), výrobcem vody Bellissima a oficiálním distributorem energetického nápoje Rockstar.

"Quadrant Beverages JSC je firma dlouhodobě působící na trhu nealkoholických nápojů v Bulharsku. Od jejího vstupu na trh v roce 2007 se nám podařilo posílit obchod, urychlit růst a etablovat se mezi předními hráči na poli nealkoholických nápojů v Bulharsku. Vstup KMV vnímáme jako novou příležitostí pro růst firmy a další rozvoj na trhu," uvedl Tamir Shabat, generální ředitel Quadrant Beverages JSC.

Vstupem KMV do maďarské Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz v roce 2015 vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. "I díky našemu know-how v oboru se podařilo tyto značky rozvinout, úspěch má zejména maďarská značka Theodora, minerální voda pocházející z oblasti Balatonského jezera. U ní jsme mimo jiné citlivě vyzkoušeli adaptovat českou tradici ochucených vod a v roce 2016 se tato značka poprvé objevila ve třech ochucených variantách. Díky poptávce na trhu v Maďarsku uvažujeme o rozšíření výrobní kapacity," dodal Pasquale.

Skupině firem Karlovarských minerálních vod loni stoupl obrat na 7,5 miliardy korun. V roce 2015 měla skupina obrat 7,3 miliardy korun. Zisk firma nezveřejňuje, meziročně ale loni vykázala nárůst ukazatele EBIDTA, který ukazuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, o 14 procent. V Česku vyrábí KMV minerální vodu Mattoni, pramenitou vodu Aquila a minerální vodu Magnesia. KMV v současné době vyváží své produkty do více než 20 zemí světa a vlastní kromě českých i zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a na Ukrajině.


Zdroj: ČTK, 20. 4. 2017





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 02.05.2024 07:40