Agris.cz - agrární portál

Prodej dvanáctky narostl Radegastu za tři roky o více než 20 pct

25. 7. 2017 | ČTK

Za tři roky od uvedení piva Radegast Ryze Hořká 12 na trh vzrostl pivovaru Radegast prodej dvanáctistupňového piva o více než 20 procent. Nyní tvoří více než polovinu prodeje celé značky a je nejprodávanější dvanáctkou v Česku. ČTK to řekl marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Radegast součástí, Grant McKenzie.

Ryze Hořká 12 se v pivovaru v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala vařit v roce 2014. "Od té doby každý rok rostl prodej o více než pět procent. Normálně se ležáky prodávají méně než desítky. U Radegastu to je naopak, dvanáctka dělá více než 50 procent. To není běžné," řekl McKenzie.

Celkem se piva Radegast prodá v České republice více než milion hektolitrů ročně. "Prodej desítky trochu klesá, ale dvanáctka roste moc, takže celkově roste celá značka. Celkový prodej roste o tři až čtyři procenta ročně," řekl ředitel.

Značku Radegast se Prazdroj chystá dále posilovat. Chce expandovat do Brna či Čech, ale například také na Slovensko. "Momentálně na Slovensko prodáváme jenom sudy a tanky, žádné lahve ani plechovky. Poslední tři roky jsme byli překvapeni, že je to tak úspěšné. Radegast má jinou chuť než slovenské pivo, je velmi hořký a někteří pivaři to milují," řekl McKenzie. Pivovar se na Slovensku, konkrétně v Žilině, chystá otevřít i první ze sítě svých hospod Radegastoven. Po ní by mohly následovat další v Bratislavě i jiných městech.

Prazdroj ale očekává, že v Česku celý pivní trh pocítí pokles prodeje kvůli zákazu kouření v restauračních zařízeních. Nyní to podle McKenzieho není velký problém, protože díky dobrému počasí mohou kuřáci postávat před restauracemi nebo sedět na zahrádkách. "Ale víme, že v zimě to bude velký problém. Myslíme, že to bude celkem minus pět procent pro celý pivní trh. Například v Praze nebo městech to bude možná minus procento dvě, to není problém, ale na vesnicích to může být minus deset procent nebo i horší," řekl ředitel.

Hospodským proto doporučuje, aby nabídli hostům jiné služby. "Nemůžete být jenom pivnice s pivem a nic víc. Musí být dobrá kuchyně, musíte mít více aktivit pro zákazníky, protože co víme z Ruska nebo Velké Británie, zákazníci se změní. Dřív chodili jenom pivaři, teď rodiny nebo ženy, a jiní lidé hledají jiné věci, například jídlo nebo aktivity s dětmi," řekl McKenzie.

Radegast připravuje i inovace, například limitované edice piva. Chce nadále spolupracovat s hokejovou extraligou nebo festivalem Colours of Ostrava. V sobotu 2. září také uspořádá v Nošovicích tradiční festival Radegast den, jejž navštěvuje každoročně několik desítek tisíc lidí. Největší hvězdou bude zpěvačka Marie Rottrová, která letos vystoupí jen na několika málo koncertech.

Slezský Pivovar Radegast vyrábí ročně v Nošovicích téměř dva miliony hektolitrů piva. Jde převážně o značky Radegast a Birell, ale vaří se tam také Gambrinus.

Vlastimil Vyplel 


Zdroj: ČTK, 25. 7. 2017





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.04.2024 22:37