Agris.cz - agrární portál

Šéf Delmartu: Mnoho spotřebitelů už kvalitní potraviny nepozná

17. 8. 2017 | ČTK

Český obchodní řetězec s kvalitními potravinami Delmart otevře letos další supermarket v pražském nákupním centru Quadrio. V expanzi chce dále pokračovat, celkem plánuje přes 20 obchodů. Nyní má čtyři. Společnost letos očekává obrat 300 milionů korun. Český potravinářský průmysl trpí nedostatkem kvalitních a pružných středně velkých výrobců. Mnoho spotřebitelů už kvalitní potraviny nepozná. V rozhovoru s ČTK to řekl majitel společnosti Dušan Mrozek.

Delmart připravuje také spuštění vlastního e-shopu. V současnosti provozuje prodejny o velikosti 100, 250 a 500 m2. "Neplánujeme větší koncept, protože kupní síla obyvatel neumožňuje provozovat větší koncepty, aniž bychom dělali kompromisy v kvalitě," uvedl Mrozek, bývalý předseda představenstva české pobočky řetězce Marks & Spencer.

Verbálně se ke kvalitním potravinám podle něj hlásí většina zákazníků, v reálném životě je jich podstatně méně. "Kvalitní potraviny jsou dražší, pro určitou skupinu zákazníků nehraje kvalita potravin velkou roli a mnoho zákazníků kvalitu nepozná, protože jsou ovlivněni dlouhodobou spotřebou potravin 'vybavených' různými nahrážkami a chuťově si na ně již zvykli," řekl Mrozek.

Zákazníci mají podle něj největší zájem je o tu část sortimentu, kterou firma sama vyrábí - a to pečivo z firemní pekárny v Čestlicích a jídla určeného na odnos sebou. "Důvodem je skutečnost, že k výrobě našeho pekárenského sortimentu používáme nejkvalitnější suroviny - francouzskou mouku pro výrobu baget, přepuštěné máslo pro smažení koblih, biotvaroh na koláče, ořechové náplně, apod. Žádné palmové oleje a ztužené tuky," řekl Mrozek.

Delmart kvůli velkému zájmu chystá rozšíření výrobních kapacit v Čestlicích a připravuje výrobu vlastního sushi a rozšíření sortimentu lisovaných šťáv.

České potraviny tvoří přibližně polovinu sortimentu řetězce. Podle šéfa Delmartu trpí bohužel český potravinářský průmysl nedostatkem kvalitních, a pružných středně velkých výrobců. "Jsou produktové kategorie, kde v Česku výrobce, který by odpovídal našim kvalitativním požadavkům, nenajdeme. Našim záměrem je prodávat co největší podíl sortimentu pod naší vlastní značkou, na což není české potravinářství dostatečně vybavené a flexibilní - bohužel," řekl Mrozek.

Podle šéfa Delmartu řetězec nepředstavuje pro zavedené řetězce přímou konkurenci, je jejich doplněním. "O vstupu na zahraniční trhy aktuálně neuvažujeme, o vstupu investora do společnosti budeme uvažovat v případě potřeby urychlit rozšiřování obchodní sítě," dodal šéf řetězce. Typický zákazník Delmartu podle něj žije ve městě a vyznává moderní životní styl.

Tomáš Medek 


Zdroj: ČTK, 17. 8. 2017





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.04.2024 12:22