Agris.cz - agrární portál

Karlovarské minerální vody kupují značku Pepsi pro střední Evropu

23. 1. 2018 | Denik.cz

Karlovarské minerální vody (KMV) se stávají výhradním nápojovým franšízantem a distributorem snacků PepsiCo v Česku, Maďarsku a na Slovensku. Pokud transakci schválí příslušné antimonopolní úřady, naroste obrat největšího dodavatele nealko nápojů v regionu o polovinu.

Skupina KMV se akvizicí rozroste o tři firmy ve třech zemích s přibližně 900 zaměstnanci, dvěma výrobními závody a celkovým ročním obratem 4,2 miliardy korun. Pod křídla karlovarského orla se tak dostanou značky Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Rockstar, Toma a Slice. Zároveň převezme i distribuci bramborových lupínků značky Lay´s a Cheetos.

„Doplníme naši stávající nabídku o dosud chybějící kategorii kolových nápojů,“ těší se generální ředitel KMV Alessandro Pasquale. Dodal, že je hrdý na to, že KMV patří mezi několik českých firem, které expandují do zahraničí a jsou strategicky i finančně připraveny a schopny kupovat lokální výrobce.

Finanční poradenství v projektu poskytla společnost Raiffeisenbank, bankovní financování transakce zajistily Československá obchodní banka a Česká spořitelna.

V České republice je skupina KMV číslo jedna v segmentu přírodních a ochucených balených vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. Po akvizici rakouské firmy Waldquelle se jí například podařilo s úspěchem adaptovat českou tradici a nabídnout tamní minerální vodu stejného jména i v ochucených variantách.

Autor: Michal Janko


Zdroj: Denik.cz, 23. 1. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.04.2024 08:43