Agris.cz - agrární portál

Nielsen: Tržby za prodej limonád loni rostly, prodaný objem klesl

8. 3. 2018 | ČTK

Tržby za prodej limonád v maloobchodě loni meziročně stouply o dvacetinu na 4,4 miliardy korun. Objem prodejů ale klesl o dvě procenta na 411,5 milionu litrů. U minerálních a balených vod se prodaná produkce prakticky nezměnila, tržby se zvýšily o tři procenta na 6,57 miliardy korun. Uvádí to ve své analýze trhu agentura Nielsen. Z nápojů loni nejvíce rostly energetické drinky, meziročně o 13 procent na 37,3 milionu litrů.

Na nárůstu cen za prodaný litr limonády se podle společnosti odrazilo i to, že výrobci zmenšovali obsah, cena ale tomu úměrně neklesla. Coca-Cola loni v březnu oznámila, že se nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Začala je tehdy nahrazovat lahvemi o velikosti 1,75 litru a 2,25 litru a šestiplechovkovým balením po 330 mililitrech.

Snižuje se také vypitý objem limonád, podle údajů Unie evropských asociací nealkoholických nápojů vypil každý Čech předloni 215 litrů nealkoholických nápojů, o rok dříve to bylo o tři litry méně.

Letos firmy chystají inovace hlavně v oblasti snižování cukrů a omezením umělých sladidel. PepsiCo chce v březnu přijít na trh s nápojem Lemon lemon, ve kterém bude cukr a stévie. "Nová limonáda je dalším příkladem postupných změn našeho nápojového portfolia směrem ke zdravějším a chuťově plnohodnotnějším produktům," sdělil ČTK generální ředitel Pepsico v ČR Josef Neumann. Podle něj je podíl PepsiCo na českém trhu sycených limonád 19 procent. Nápoj ale bude zatím dostupný pouze v restauracích a hotelech, firma nevylučuje do budoucna jeho nasazení i do obchodních řetězců.

Konkurenční Coca-Cola v lednu ohlásila, že v Evropě začíná vyrábět prémiovou značku ledových čajů FUZETEA. Ty mají také nižší množství kalorií. Firma počítá s tím, že letos vyrobí v Praze 20 milionů litrů těchto čajů, pro český trh se vyrábí i v Maďarsku a Polsku.

Nápojářské společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko předloni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 milionu korun. Čistý obrat se firmě snížil o 188 milionů na 5,81 miliardy korun. Česká PepsiCo předloni snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7 milionu korun. Tržby jí meziročně vzrostly na 2,4 miliardy korun z 2,15 miliardy Kč.

 Prodaný objem 1000l  Prodaná hodnota 1000 Kč  
20162017% změna20162017% změna
Minerální/stolové vody919.168921.3090%6,400.5676 ,567.1043%
Limonády421.618411.482-2%4,190.5844,404.5045%
Džusy125.772126.7891%3,110.6343,366.6358%
Energetické drinky32.93437.33813%1,324.7521,464.92911%
Ledové čaje43.06641.674-3%575.688626.7309%
Sirupy44.40241.447-7%1, 741.6921,743.2590%

 

Zdroj: Maloobchodní audit Nielsen u obchodů s potravinami a smíšeným zbožím bez započítání Makra


Zdroj: ČTK, 8. 3. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.04.2024 15:29