Agris.cz - agrární portál

Slovenská divize Asahi zvýšila prodej piva, hlavně české značky

28. 3. 2018 | ČTK

Společnost Plzeňský Prazdroj Slovensko, která je slovenskou divizí japonské skupiny Asahi, loni zvýšila prodej piva v zemi pod Tatrami o téměř pět procent na více než 1,5 milionu hektolitrů. Většinu z tohoto objemu tvořily české značky koncernu. Novinářům to dnes řekl obchodní ředitel firmy Martin Grygařík.

Nejprodávanější značkou Plzeňského Prazdroje Slovensko byly loni značky Velkopopovický Kozel a Pilsner Urquell. Do prodejního portfolia firmy patří rovněž například Radegast, Gambrinus, Excelent či Birell a také slovenské značky Šariš, Topvar a Smädný Mních, které Asahi vaří ve svém pivovaru na Slovensku. Podle Grygaříka se české značky na prodeji firmy loni podílely zhruba 70 procenty.

Tržní podíl Plzeňského Prazdroje Slovensko loni na Slovensku, kde firma zaměstnává přes 650 pracovníků, stoupl na 37,1 procenta. Jedničkou na slovenském trhu s pivem je koncern Heineken.

Podle Grygaříka se preference Slováků při výběru piv postupně mění. Největší zájem je sice nadále o kategorii prémiových ležáků, stoupá ale poptávka po nealkoholických pivech.

 

Adrian Bobok hej


Zdroj: ČTK, 28. 3. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 06.05.2024 03:46