Agris.cz - agrární portál

Boj o luxusní jídlo: V metropoli se o něj perou internetové řetězce

12. 9. 2018 | Denik.cz

V internetových supermarketech se odehrává souboj o zákazníky, kteří si potrpí na kvalitní potraviny. Anebo prostě rádi konzumují značkové jídlo, které se v běžných řetězcích neprodává. O tuto klientelu teď soupeří dva silní online prodejci potravin Košík.cz a Rohlík.cz, kteří se spojili se dvěma velkými konkurenty na zdejším trhu.

Rohlík začal před rokem prodávat potraviny britského řetězce Marks & Spencer. Ten své tradiční sušenky, čaje, cereálie, hotová jídla i vína do té doby prodával jen ve vlastních kamenných obchodech, přidružených ke svým prodejnám s módou. Letos na jaře získal Marks & Spencer na internetu velkého konkurenta, nikoli však pro něj neznámého. Internetový supermarket Košík se totiž propojil s rozvíjející se sítí prodejen Delmart.

Delmart je českou společností, byť její název i sortiment vyvolává spíš dojem, že jde o zahraniční řetězec. Mezinárodní stopu ale má. Založil ji Dušan Mrozek, bývalý dlouholetý šéf Marks & Spencer v Česku. Právě on rozjížděl před osmi lety prodej značkových potravin Marks & Spencer na pražském trhu. K trvanlivým, mraženým a pekárenským výrobkům postupně přidával čerstvé potraviny. Podobně postupuje i v případě svého Delmartu, který buduje od roku 2014.

Zamířili na síť

Ještě na přelomu roku Mrozek plánoval spuštění vlastního e-shopus potravinami. A nejen to. „Zvažujeme zavedení služby click and collect v našich bistrech, abychom usnadnili nakupování ve špičkách, a věříme, že ji následně rozšíříme i do supermarketů,“ řekl Mrozek odbornému časopisu Building World.

Nakonec se rozhodl vydat ve virtuálním světě stejnou cestou jako Marks & Spencer, tedy napojením na silného hráče. Podobný je přitom nejen sortiment, ale také lokality, kam si lze lahůdky nechat dopravit. Kromě Prahy a několika vybraných měst je Košík i Rohlík doveze pouze na některá místa ve středních Čechách.

Farmáři konkurencí 

Aktuálně Delmart avizuje rozšíření on-line sortimentu o masové a rybí konzervy či další mléčné výrobky. K tomu, jak se prodeji luxusních potravin daří, se nechtěl vyjádřit ani jeden z obou oslovených řetězců.

Těm roste další soupeř. Vedle Delmartu se tento týden na Košík.cz nově objevila nabídka značky Wine Food, která pro české zákazníky dováží lokální lahůdky z Itálie a dosud je prodávala na vlastním e-shopu.

 

Autor: Denisa Holajová


Zdroj: Denik.cz, 12. 9. 2018





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 30.04.2024 22:45