Agris.cz - agrární portál

Tchibo Praha loni překonalo v tržbách tři miliardy Kč

31. 7. 2019 | ČTK

Domácí tržby předního hráče na trhu s kávou Tchibo Praha loni meziročně vzrostly o 1,5 procenta a překonaly tři miliardy korun. Téměř 1,35 miliardy Kč firma utržila na nepotravinářském zboží. Zisk vzrostl zhruba o čtyři procenta na 161,9 milionu korun. Firma to uvádí v dokumentech umístěných ve Sbírce listin. Hlavní značky firmy jsou Tchibo a Jihlavanka.

Letos chce společnost zvýšit tržby z prodeje spotřebního zboží o tři procenta. V kávovém byznysu jí loni tržby rostly o 3,5 procenta, což podle ní znamená pětiprocentní překročení plánu. Letos očekává zhruba dvouprocentní nárůst.

Nárůst zisku hodnotí firma, která loni v ČR zaměstnávala 427 lidí, jako výsledek správné investiční strategie. Společnost uvádí, že proti předloňsku loni posilovala své dlouhodobé vedoucí postavení na trhu pražené kávy a budovala dál pozici u instantních výrobků. Loni pak nově uvedla na trh například nové příchuti kávové limonády Mazagrande Fresh Citrus a Cranberry nebo limitovanou edici Cherry Chill.

Loni se její prodejní síť rozrostla o obchod v pražské Havelské ulici. "Zároveň společnost pokračovala v investicích do renovace starších prodejen a realizovala kompletní rekonstrukci dalších dvou z nich. Závěrem roku 2018 provozovala společnost na území ČR 41 vlastních obchodů Tchibo," dodává ve své výroční zprávě. Navíc firma pokračovala s konceptem tzv. pop-up storů - dočasných obchodů, které se na jednom místě vyskytují dva až tři měsíce a kde se prodává levněji zboží ze starších kolekcí.

Vlastníkem Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří firmě maxingvest ag sídlící v Hamburku.

Tchibo bylo založeno v roce 1949 v Hamburku. Na českém trhu působí od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, výroba tu však byla asi přes desetiletím ukončena.

Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.

drh mha


Zdroj: ČTK, 31. 7. 2019





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.04.2024 13:39