Agris.cz - agrární portál

Makro chce do dvou let 250 franšíz Můj obchod v novém konceptu

25. 6. 2020 | ČTK

Společnost Makro v Praze na náměstí Míru testuje první pobočku franšízy Můj obchod. Prodejna má proti původnímu konceptu novou podobu, především však nabízí další služby jako platba složenek, sázení loterie nebo vyzvednutí zásilky z e-shopů. Prodává i kávu s sebou. Do dvou let chce Makro mít zhruba 250 prodejen Můj obchod v novém konceptu. Novinářům to dnes řekl ředitel franšízové sítě Miroslav Pácl.

Aliance Můj obchod funguje od roku 2012, její součástí je aktuálně asi 500 prodejen po celé republice. Záměrem je podle Pácla do dvou let zhruba 100 stávajících obchodů převést pod nový koncept a získat dalších 100 až 150 nových partnerů. Navazování partnerských vztahů se bude věnovat šest nových akvizičních pracovníků, uvedl. Makro by podle Pácla využilo cestu, kdy bude s každým ze 13 velkoobchodů Makro spolupracovat jedna hlavní franšíza, která na sebe naváže další maloobchodníky.

Obchodníci budou podle Pácla v nové alianci muset splňovat přísnější podmínky než dosud, získají ale také další výhody. Jde například o zvýhodněné nákupní podmínky či nový pokladní systém zdarma, jehož součástí je skladovací systém, který podle Pácla mnoho partnerů zatím nevyužívá. Investice pro partnery podle Pácla nebudou velké - bude se na nich podílet Makro i dodavatelé.

Menší a nezávislé prodejny se podle Pácla dlouhodobě potýkají s poklesem zákazníků. Koronavirová krize jim paradoxně pomohla a mohli by podle něj nyní být více otevření změnám. První nová pobočka Můj obchod slouží podle něj jako laboratoř, kde se kompletní fungování bude zkoušet. Provozuje ji Makro.

Makro nedávno pro partnery aliance spustilo možnost prodávat přes e-shop. Zákazníci si zboží objednají on-line a vyzvednou v obchodě. Podle Pácla se dá do budoucna uvažovat také o rozvozu. V úvahu připadají i další inovace jako mobilní aplikace, která by umožnila si kupované zboží skenovat a u pokladny jen zaplatit.

Prodejny menších formátů získávají na popularitě. Tesco rozvíjí svou franšízovou síť Žabka, chystá otevření tzv. kompaktních hypermarketů menší velikosti. Malé formáty prodejen otevírá také Globus. Obchody plánuje umísťovat do spádových oblastí svých hypermarketů. První obchod konceptu Globus Fresh je od roku 2018 na sídlišti Dubina v Pardubicích, druhou otevřel Globus letos v únoru v Praze na Pankráci.

jif jw


Zdroj: ČTK, 25. 6. 2020





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 30.09.2020 01:26