Kofole v prvním pololetí stouply tržby meziročně o 7,3 procenta
3. 9. 2021 | ČTK
Kofole v letošním prvním pololetí stouply tržby meziročně o 200,8 milionu korun (7,3 procenta) na 2,95 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) Kofole vzrostl o 120,8 milionu (34,6 procenta) na 469,9 milionu korun. Hlavním důvodem je především výrazný červnový růst poptávky po otevření trhu včetně segmentu gastronomie. Kofola to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Odhady finálního výsledku ukazatele EBITDA za rok 2021 firma zpřesnila na rozmezí 1,08 až 1,15 miliardy korun.
"Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku jsme prodávali téměř výhradně v segmentu retail (maloobchod), od počátku června rostla významně poptávka především díky otevření gastronomie. Trh byl konečně kompletní. Přálo nám také dobré počasí, které lákalo lidi ven, na výlety a dovolené. V kombinaci s dobře připravenými aktivitami a novinkami klíčových značek jsme dosáhli velmi dobrého výsledku," uvedl generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras.
Po otevření letních zahrádek a turisticky atraktivních míst se zvýšil i prodej čepovaných nápojů. "Po otevření hospod a restaurací byl návrat jejich zákazníků nejprve velmi opatrný a chvíli trval. Od druhé poloviny června však již začaly podniky fungovat výrazně lépe, a to způsobilo skokový růst poptávky po našich nápojích v čele s čepovanou Kofolou," uvedl finanční ředitel Skupiny Kofola Martin Pisklák. Finální červnová čísla za český a slovenský trh jsou podle něj nejlepší v historii firmy.
K dobrým výsledkům Kofoly přispěl také růst poptávky v adriatickém (jadranském) regionu. Před létem se tam rozvolnila protiepidemická opatření a do oblasti se začali vracet turisté z celé Evropy. Pisklák uvedl, že se to projevilo na prodejích značek Kofoly v čele s minerálními vodami Radenska a Studenac.
"Mezi důležité novinky v tomto regionu patří zahájení strategické spolupráce s největším výrobcem džusů v regionu - společností Fructal, a také stáčení chorvatské značky pramenité vody Studena do lahví ze stoprocentně recyklovaného PET materiálu rPET," uvedla Kofola.
Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.
Kofola má téměř 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v milionech Kč):
1. pololetí 2021* | 1. pololetí 2020* | Změna 2021/2020 | Změna 2021/2020 v procentech | |
Tržby | 2953,7 | 2752,9 | 200,8 | 7,3 |
EBITDA | 469,9 | 349,1 | 120,8 | 34,6 |
* Upraveno o jednorázové položky
Zdroj: Kofola
vpl hj
Zdroj: ČTK, 3. 9. 2021
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 07.05.2024 05:14