Agris.cz - agrární portál

On-line supermarkety zrychlují rozvoj a rozšiřují oblasti, kam rozvážejí zboží

15. 10. 2021 | ČTK

On-line supermarkety zrychlují rozvoz. Zaměřují se na doručení v den objednávky, v Praze či Brně snižují čas dovážky o desítky minut. Internetoví prodejci potravin zároveň dále rozšiřují oblasti, kam rozvážejí zboží. Zaměřují se také na ekologii, jako automatickou předvolbu dávají zákazníkům nákup bez tašek nebo nabízejí možnost doručení nákupu ve vratných taškách. Vyplývá to ze zjištění ČTK od zástupců on-line supermarketů.

Provozní ředitel společnosti Tesco Patrik Dojčinovič dnes na tiskové konferenci novinářům oznámil, že u on-line nákupů nově nabízí doručení v den objednání. Zatím je služba dostupná zákazníkům v Praze, do konce roku je podle něj v plánu její rozšíření i do dalších míst. Dovoz Tesco zajišťuje prostřednictvím společnosti DoDo.

Tesco přitom podle Dojčinoviče dovážku nákupů v den objednávky už nabízí v rámci spolupráce se společností Dáme jídlo z obchodů Tesco Expres a u této služby chystá větší pokrytí. Lidé touto cestou objednávají spíše běžné nákupy pro domácnost, ale menší než z hypermarketů. Pod Tesco patří také síť Žabka, ze které jim tentýž den nákup doručí rozvozci Bolt, Wolt i Dáme jídlo. Ze Žabky lidé podle Dojčinoviče objednávají většinou zboží na oslavy, tedy alkohol a různé pochutiny, řekl.

Rohlik.cz od října zkrátil dobu doručení v Praze a Brně o půl hodiny na 90 minut. Postupně plánuje zrychlit dodávky i v dalších lokalitách, hlavně v okolí velkých měst, uvedla firma dříve.

Zrychlil také Košík.cz. "V Praze a okolí mají zákazníci nově možnost objednat doručení nákupu z Košíku od dvou hodin od objednání. Současná minimální doba doručení se tak zkrátila o celou třetinu. Týká se to více než 60 procent adres nejen na území Prahy a středních Čech," uvedl šéf marketingu e-shopu Košík.cz Jan Škrabánek. Rychlejšího dovozu se podle něj dočkali také zákazníci z velkých měst. Lidé z Českých Budějovic mohou s nákupem počítat od dvou hodin od objednání, za čtyři hodiny kurýr objednávku doručí do Plzně, Liberce a jejich okolí.

Internetoví prodejci potravin podle zjištění ČTK pozorují zvýšený zájem z regionů, proto dále expandují. Pro Košík je to podle Škrabánka jedna z priorit pro příští rok. Rohlík kromě otevírání dalších lokalit podle své mluvčí Denisy Morgensteinové instaluje samoobslužné boxy pro vyzvednutí nákupu, a to i ve vzdálenějších místech jako jsou Harrachov nebo Špindlerův Mlýn.

Novinkou, kterou Tesco zavedlo, je doručení nákupu bez tašek jako nastavení prvotní volby. "Od mnohých zákazníků jsme měli zpětnou vazbu, že jsme nákupy doručovali v igelitových taškách. Proto jsme nyní nastavení změnili. Doručuje se také v papírových taškách, to ale zákonitě neznamená ekologičtější volbu," uvedl. V nejbližších dnech Tesco podle něj ale neplánuje vratné tašky. Možnost doručení v pratelných taškách naopak nedávno zařadil do nabídky Rohlik. I Košík.cz podle svého mluvčího Františka Brože v tomto směru brzy představí inovaci.


Zdroj: ČTK, 15. 10. 2021





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.04.2024 15:23