Agris.cz - agrární portál

Největší česká chovatelská platforma spouští veterinární poradnu s týmem patnácti specialistů

16. 3. 2022 | Narrative Media s.r.o.

Můj pes zvrací a je malátný! Zatímco s některými zdravotními problémy je potřeba vyhledat veterináře okamžitě, v jiných případech majitelé zvířat váhají. Je lepší počkat, jak se stav zvířete vyvine, poradit se na internetovém fóru, nebo veterináři zavolat pro konzultaci? Ale dokáže vážnost problému posoudit jen po telefonu? A co když už je po ordinační době? Podobné situace nyní všem chovatelům pomůže vyřešit služba OnVet. Veterinář si projde zprávu majitele, přiloženou dokumentaci i případné fotografie, díky čemuž dokáže lépe a rychleji posoudit jeho zdravotní stav. Služba navíc funguje nepřetržitě, takže se chovatelé nemusejí bát obrátit se o pomoc i mimo běžné ordinační hodiny nebo ve svátek.

Zatímco za hranicemi se do pomyslných rukou on-line veterinářům dostanou měsíčně tisíce zvířat, v České republice tato možnost donedávna chyběla. „Kdo měl se svým mazlíčkem byť jen drobný problém, směřoval do kamenných veterinárních ordinací nebo v horším případě na internetové diskuze. Pro mnoho lidí, především z menších obcí, je ale veterina často obtížně dostupná a pro některá zvířata může být její návštěva stresující, nemluvě o proinvestovaných penězích a času. Internetová fóra se zase hojně hemží neodbornými radami, které mohou zvířeti dokonce ublížit. Proto jsme se rozhodli současnou situaci změnit a spustili jsme on-line veterinární poradnu OnVet, říká ředitel českého chovatelského webu iFauna.cz Radek Horký.

Protože je Česko se svým půldruhým milionem pejskařů chovatelskou velmocí, může podle něj on-line veterina zjednodušit péči o zvíře mnoha lidem. „Konzultace s veterinářem po telefonu bývají problémové v tom, že lékař řeší telefonáty za chodu, kdy zrovna vyšetřuje jiné zvíře, a volajícímu se tak nemůže dostatečně věnovat. Navíc je často omezen pracovní dobou, popisuje Horký. U služby OnVet oba problémy odpadají – dotazy z poradny se okamžitě dostávají k zapojeným zvěrolékařům, kteří je okamžitě řeší. Služba je navíc pokrytá rovnou patnáctkou specialistů, kteří se klientům věnují i v noci, o víkendu nebo ve svátek.

Jak online veterina funguje?

Za OnVet stojí tým 15 veterinárních lékařů, který se bude postupně rozšiřovat. Zákazník si aktuálně s lékaři spojí formou textové poradny, do které může vkládat také fotografie nebo rentgenové snímky z předchozích vyšetření. Na písemný dotaz dostanou klienti během pár chvil obšírnou, strukturovanou odpověď, která by měla zahrnout všechny eventuality, jež se problému se zvířetem týkají. Naopak při velmi akutních potížích, které vyžadují okamžitou pomoc, najdou v katalogu OnVet nejbližší otevřenou kamennou ordinaci.

Kromě chovatelů službu OnVet vítají i samotní veterináři, jimž může usnadnit práci. „Spousta lidí se chodí k veterináři jen na něco zeptat. Online poradna jim ušetří cestu a i pro lékaře se celý proces urychlí. Vedle toho pak spousta problémů nastává mimo běžné ordinační hodiny, kdy by klient v kamenné ordinaci musel platit pohotovostní poplatek, což u nás odpadá. V neposlední řadě nelze pominout fakt, že ne každý má ve svém okolí pohotovost nebo veterinární ordinaci obecně, shrnula veterinární lékařka Pavlína Kociánová, členka týmu OnVet.

K přístupu do služby se není potřeba registrovat. Zákazník si jednoduše vybere termín na webové adrese www.ifauna.cz/online-veterinar, odkud se s veterinářem snadno spojí.


Zdroj: Narrative Media s.r.o., 16. 3. 2022





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 08:45