Hlavní obsah

Danone prodává svou ruskou divizi

Francouzský potravinářský gigant Danone hledá kupce pro svou ruskou divizi. Prodej by mohl vést k odpisu až jedné miliardy eur (24,6 miliardy Kč), informoval v pátek největší světový výrobce jogurtů na svém webu. Pod divizi spadá přední ruská mlékárenská značka Prostokvašino. Za prvních devět měsíců letošního roku vygenerovala pět procent tržeb společnosti Danone.

Foto: Christian Hartmann, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Divize s 12 výrobními závody a 8000 zaměstnanci je největším ruským mlékárenským podnikem, napsala agentura Bloomberg.

Francouzská společnost pozastavila investice v Rusku poté, co Moskva v únoru napadla Ukrajinu. Zatímco mnoho západních nadnárodních společností se z Ruska stáhlo, potravinářské firmy si tam některé provozy ponechaly s argumentem, že lidé se bez jídla neobejdou.

Nestlé tak do země dováží výrobky, jako je kojenecká výživa. Britský konkurent Unilever má v Rusku stále závody a zavázal se, že bude i nadále prodávat základní výrobky.

Společnost Danone vstoupila na ruský trh před třemi desetiletími. Svou pozici si vybudovala akvizicí společnosti Unimilk v roce 2010.

Nyní se jí však na ruském trhu nedaří, uvedl Bruno Monteyne ze společnosti Bernstein. Provoz podniku podle něj zásadně komplikují omezení.

Prodej by mohl zkomplikovat fakt, že Danone prodává jak místní značky, tak i ty mezinárodní, jako je Activia. Není jasné, zda by nový provozovatel prodával globální nabídky Danone a za jakých podmínek.

Akcie Danone si v pátek kolem 13:00 SELČ připisovaly přes dvě procenta.

Nestlé pod palbou kritiky. Své podnikání v Rusku odmítá ukončit

Válka na Ukrajině

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám