Agris.cz - agrární portál

Danone loni stouply tržby o osm procent na 1,7 mld. Kč, zisk klesl

7. 12. 2022 | ČTK

Tržby potravinářské společnosti Danone v Česku loni meziročně stouply o osm procent na 1,7 miliardy korun. Zisk klesl o dvě procenta na 51 milionů korun. Firma to uvedla ve výroční zprávě. Společnost Danone v ČR prodává například značky Activia, Fantasia nebo Actimel.

Zisk společnosti loni klesl o jeden milion korun, v roce 2020 ho naopak meziročně zdvojnásobila. Ve výroční zprávě uvádí, že v roce 2021 rostly tržby u téměř všech značek v jejím portfoliu.

Zmiňuje také, že vysokého růstu dosáhla i značka Alpro, což jsou nápoje, dezerty a fermentované produkty rostlinného původu. Letos v květnu uvedla na trh novou značku rostlinných nápojů GOU!. K nové značce uvedla, že český i slovenský trh se řadí mezi nejmenší rostlinné trhy v Evropě a proto spatřuje velký potenciál v rozvoji této kategorie potravin.

Firma se podle výroční zprávy loni zaměřila na snížení dopadů na životní prostření a přebytečné plastové obaly odstranila nebo nahradila více udržitelnými materiály. Letos například u svého produktu Kostíci zavedla stoprocentně recyklovatelný obal. Uvedla, že díky této změně se sníží množství odpadu, který vzniká z jejích produktů v průměru o 11 tun ročně.

Společnost používá na mnoha svých produktech označení Nutri-Score, což je systém označování potravin založený na vědecké metodě stanovení výživové hodnoty výrobků. Spotřebitelům poskytuje celkové vyhodnocení nutričního produktu pomocí kódu skládajícího se z pěti písmen A až E a jim odpovídajících barev od zelené, přes žlutou až po červenou.

Toto značení připomínající semafor už zavedla pro potraviny například Francie. Algoritmus výpočtu systému dává body za nutričně rizikové živiny, jako jsou cukry, nasycené mastné kyseliny nebo sůl, ale také protibody za žádoucí živiny jako jsou bílkoviny, procento ovoce nebo vláknina. V EU se diskutuje o plošném zavedení tohoto systému. Ministerstvo zemědělství v listopadu uvedlo, že zhruba polovina členských států je pro jeho dobrovolné používání.

Konkurenční společnosti Olma z holdingu Agrofert loni vzrostly tržby o 1,5 procenta na 3,668 miliardy korun a vykázala čistý zisk 206,6 milionu korun.


Zdroj: ČTK, 7. 12. 2022





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 02.05.2024 07:56