Agris.cz - agrární portál

Lidl loni zvýšil tržby o 9,4 pct. a Kaufland o 7,8 pct., otevřely méně poboček

24. 5. 2024 | ČTK

Německý maloobchodní řetězec Lidl zvýšil v loňském finančním roce tržby o 9,4 procenta na 125,5 miliardy eur (3,1 bilionu Kč) a řetězec Kaufland o 7,8 procenta na 34,2 miliardy eur (846 miliard Kč). Těžily i z vyšších cen potravin. Otevřely ale méně poboček než v předchozích letech a méně se dařilo internetovému prodeji. Na svém webu to dnes uvedla skupina Schwarz-Gruppe, která oba podniky zastřešuje.

Za 12 měsíců do konce letošního února otevřely oba řetězce zhruba 200 nových poboček, takže jich nyní celosvětově provozují asi 13.900. O rok dříve ještě Lidl a Kaufland přidaly kolem 400 poboček. Ve dvou předcházejících letech rostl počet poboček podobným tempem.

Na internetu německé řetězce v uplynulém roce utržily dohromady 1,7 miliardy eur. To je téměř o desetinu méně než ve stejném období loni.

Celkem skupina utržila 167,2 miliardy eur, meziročně o 8,5 procenta více. Vedle maloobchodních řetězců se na obratu Schwarz-Gruppe podílela také oblast likvidace a recyklace odpadů, a to částkou 3,7 miliardy eur. IT a digitální divize, která byla založena v roce 2023, dosáhla obratu 1,9 miliardy eur.

Oba řetězce působí i v České republice. Lidl zde otevřel první prodejny v roce 2003 a Kaufland už v roce 1998.

vjn mka


Zdroj: ČTK, 24. 5. 2024





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 07.02.2025 06:54