Agris.cz - agrární portál

PP:Bass obhajuje svoji neschopnost cenovou politikou Prazdroje

9. 6. 1998 | ČTK

PLZEN 9.cervna (CTK) - Plzenský Prazdroj (PP) nemuže být zodpovedný za uzavrení pivovaru Holešovice a Vratislavice, které jsou soucástí skupiny Pražských pivovaru. Jejich uzavrení je výsledkem špatné obchodní a marketingové politiky predstavitelu pivovarnické spolecnosti Bass Group. Pro CTK to dnes uvedl mluvcí PP Jaroslav Pomp.

Reagoval tak na prohlášení Grahama Staleyho ze spolecnosti Bass, že Prazdroj je kvuli své cenové politice slev zodpovedný za uzavrení zmínených provozu.

Predstavitelé Bass Group vstoupili podle Pompa na ceský trh s vidinou jeho snadného ovládnutí a velkých zisku v zemi s nejvyšší spotrebou piva na svete, avšak nepochopili roli kupní síly obyvatelstva. Ta není vysoká, proto není možné nasadit neadekvátní ceny piva, jak by si Pražské pivovary prály, aby se vymanily z cervených císel.

Jejich tvrzení o nízkých cenách piva z produkce PP je podle Pompa naprosto nesmyslné, protože znacka Pilsner Urquell je pivo v nejvyšší cenové skupine. Nejprodávanejší znacka Gambrinus je na vrcholu strední cenové hladiny a pouze Primus je znacka piva pro sociálne slabší pivare. Jeho rocní produkce 660 tisíc hektolitru je ve srovnání s petimiliónovým výstavem plzenské spolecnosti zanedbatelná.

Pokud nekteré obchodní retezce nabízejí plzenské znacky za nižší ceny, vychází to z jejich obchodní politiky, kterou pivovar nemuže ovlivnit.

Tvrzení Baas Group chápe Plzenský Prazdroj jako další nekorektní útok na spolecnost, která díky svým úspechum na domácím i zahranicním trhu je trnem v oku konkurence, dodal Pomp.

Staley dnes rovnež rekl, že výrazné slevy, které prosazuje Plzenský Prazdroj, staví do velice obtížné situace všechny tuzemské pivovarnické spolecnosti. "Musíme jeho politiku zastavit, jinak behem letošního roku ukoncí provoz mnoho dalších pivovaru," varuje Staley, který je odpurcem fúze Plzenského Prazdroje a Pivovaru Radegast od pocátku jejího ohlášení.

Cenová strategie Prazdroje podle Staleyho jenom dokazuje, co se stane v prípade, že nejvetší ceský pivovar svuj dominantní vliv na trhu ješte posílí. "Pokud se ale zastaví výrazné slevy, budou chráneny znacky a pivovary," dodal.

Pavel Kovárík jw


Zdroj: ČTK, 9. 6. 1998





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 29.03.2024 02:52