Agris.cz - agrární portál

Český konzument je konzervativní

23. 4. 1999 | Hospodářské noviny

HN - 23.4.1999

Ceský konzument je konzervativní

Již nejsme regionální výrobce, tvrdí šéf Pivovaru Velké Popovice Tomáš Lejsek

OTÁZKA: Co pro váš pivovar znamená fúze Prazdroje a Radegastu?

Jelikož patríme do skupiny Radegastu, budeme moci nyní už i prostrednictvím síte Plzenského Prazdroje posilovat naši pozici v tuzemsku i zahranicí. S Radegastem již máme smlouvu o vzájemné spolupráci, která spocívá v tom, že na mnoha místech, kde se prodává Radegast, muže zákazník ochutnat i naše pivo. Samozrejme to funguje i naopak. Tato forma podpory nám umožnila posílit pozice Kozla v mnoha regionech v Ceské republice, hlavne pak na severní Morave, kde je Radegast doma. Z toho je videt, že již nejsme regionální, ale celonárodní pivovar.

OTÁZKA: Neprolíná se ale sortiment Velkých Popovic s výrobky Radegastu ci Prazdroje?

Myslím, že ne. My se napríklad vubec nesoustredujeme na oblast takzvaných levných piv a tento krok ani nechystáme. Kozel má svou tradici, specifickou chut a stálé zákazníky. Podle mého názoru se proto výrobkové portfolio zmínených pivovaru spíše doplnuje.

OTÁZKA: Nechystáte výrobu napríklad v západní Evrope rozšírených ovocných piv ci stácení piva do plastikových obalu?

Vycházíme z toho, že ceský pivar je konzervativní a presvedcit ho, aby pil neco úplne jiného, by bylo znacne marketingove nárocné s nejistým výsledkem. Rozhodne by se touto otázkou nemely zabývat velké pivovary, protože predpokládaný nízký objem výroby techto produktu by príliš zisku neprinesl. Tuzemský konzument je konzervativní i co se týce obalu. Snaha nekterých výrobcu o zavedení plastikových láhví ci stácení piva do více než pullitrových obalu se podle mého názoru nesetkala s výraznou odezvou. Proto touto cestou v dohledné dobe nepujdeme.

OTÁZKA: Vidíte stále výhodu v tom, že jste blízko Prahy?

Samozrejme naše geografická poloha hraje treba z hlediska dopravních nákladu kladnou roli. Pivní trh v Praze je ale z hlediska konkurence nejtežší, každý tam chce uspet. Z toho muže významne profitovat zákazník.

OTÁZKA: Produkty vašeho pivovaru ale v hlavním meste nejsou príliš videt...

S tím bych nesouhlasil. V Praze se nyní kozel tocí zhruba ve sto osmdesáti mužeme ríci provozovnách a v lonském roce se nám v hlavním meste podarilo prodat o tricet procent více. Mohu potvrdit, že Velké Popovice tam mely pred pár lety útlum, ale to už je za námi.

OTÁZKA: Proc loni poklesl export vašeho pivovaru?

Predevším kvuli cástecné ztráte ruského trhu, kterou zpusobila tamní krize. Zahranicní pivovary to v Rusku mají velice težké nejen z hlediska špatné platební morálky odberatelu, ale i cenové nekonkurenceschopnosti. Pullitr tradicního ruského piva Baltika stojí zhruba pet rublu, kdežto piva z dovozu približne sedmkrát tolik. Je to podobné jako u nás, poptávka po dovážených pivech je z duvodu kupní síly obyvatelstva slabá. Ztrátu v Rusku, které i presto zustalo naším nejvýznamnejším zahranicním odbytištem, ale nahrazujeme jinými teritorii. Mezi ne patrí napríklad Finsko, kde jsme po spolecnosti Carsberg druhými nejvetšími importéry a pronikáme tam hlavne cerným pivem.

Tomáš Knourek


Zdroj: Hospodářské noviny, 23. 4. 1999





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 11.05.2024 23:42