Agris.cz - agrární portál

Zdražení piva snížilo prodej prémiového produktu Pilsner Urquell

9. 3. 1998 | ČTK

PLZEN 9.brezna (CTK) - Prestože zdražení piva akciovou spolecností Plzenský Prazdroj (PP) od 1.února nemelo výrazný vliv na celkové snížení prodeju piva naší nejvetší pivovarnické spolecnosti, postihlo prémiový produkt Pilsner Urquell. Jeho prodej se v únoru mezirocne snížil o 2,3 procenta. Pro CTK to dnes uvedl mluvcí PP Jaroslav Pomp.

I po zdražení se podle jeho slov prodej piva mezirocne zvyšuje, avšak s nižší dynamikou. Mezirocní nárust prodeje v predcházejícím období dosahoval dvaceti procent. Behem letošního února prodala plzenská pivovarnická spolecnost pres 301 tisíc hektolitru piva. V porovnání s lonským únorem je to o necelých sedm procent více.

Za první dva mesíce letošního roku prodal PP témer 687,4 tisíce hektolitru piva. Ve srovnání se stejným obdobím lonského roku to predstavuje nárust necelých 19 procent. Tržby za pivo se mezirocne zvýšily o 21,6 procenta.

Nejvetší zájem je trvale o pivo Gambrinus, kterého spolecnost za dva mesíce prodala pres 459 tisíc hektolitru s mezirocním nárustem necelých 34 procent.

Za lonský rok ciní výkony PP 4,91 miliardy korun a zisk pred zdanením dosáhl témer 163,5 miliónu korun.

Pavel Kovárík jw


Zdroj: ČTK, 9. 3. 1998





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.04.2024 21:59