Agris.cz - agrární portál

Vysílání reklamy na Fidorku se nelíbí reklamní radě ani Radě ČT

21. 9. 2000 | ČTK

Proti neomezenému vysílání reklamy, v níž se malá holčička zmocní za pomoci násilí čokoládové sušenky, se v úterý vyslovily Rada pro reklamu i Rada České televize (ČT). Arbitrážní komise reklamní rady rozhodla doporučit zadavateli reklamy, aby vysílání spotu posunul z dosavadních 20:00 až na 22:00, řekl dnes ČTK představitel rady Juraj Podkonický. Mluvčí ČT Jiří Tráva dnes ČTK řekl, že televize uvedenou reklamu nebude již vysílat vůbec. Stížnosti na televizní spot propagující čokoládovou Fidorku zaznamenala vedle reklamní rady i Rada ČT, podle níž vysílání této reklamy je v rozporu s posláním veřejnoprávní televize. ČTK to dnes potvrdil předseda rady Miroslav Mareš. Televizní rada, podobně jako reklamní, však nemůže přímo rozhodnout o stažení nějaké reklamy. Reklamou, kde malá holčička mrští panenkou proti autu a jeho posádku, kterou znehybní po nárazu nafouknuté airbagy, připraví o sušenku, se ČT podle Trávy zabývala již dříve a její vysílání by ukončila i bez závěru televizní rady. Rozhodnutí zastavit vysílání podle něj v ČT padlo dnes. ČTK se zatím nepodařilo zjistit, jak se ke vzniklé situaci postaví zadavatel reklamy. Arbitrážní komise podle Podkonického rozhodla doporučit zadavateli reklamy, aby nejpozději do pěti dnů od doručení rozhodnutí posunul začátek vysílání spotu. Podle stěžovatelů "jde v uvedené reklamě o propagaci cynismu, násilí a krádeže", uvedla arbitrážní komise. Podle dřívějšího vyjádření Matthewa Sterna, ředitele reklamní agentury McCann-Ericson, která spot připravila, jde ale o humornou nadsázku. Ve spotu je reklamní nadsázka patrná i podle arbitrážní komise, jež "si však zároveň uvědomuje, že dětem ... schopnost vnímat (takovou) reklamní nadsázku chybí". Arbitrážní komise se podle Podkonického od počátku roku zabývala již 30 stížnostmi na neetickou reklamu, přičemž pouze sedm reklam "bylo uznáno za závadné". Mezi nimi je i billboardová reklama na časopis Esquire. "Podle (úterního) rozhodnutí Arbitrážní komise tato reklama svým vyobrazením (po čtyřech lezoucí ženy) i sloganem 'naučte ji zobat z ruky' degraduje ženu, je neslušná a neetická," doplnil Podkonický.


Zdroj: ČTK, 21. 9. 2000





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.05.2024 15:19