Na trhy EU míří spolu s novými zeměmi i jejich národní speciality
16.03.2004 | ČTK
Rozšíření Evropské unie s sebou přináší i šanci pro výrobce místních národních nápojů a potravin v jednotlivých přistupujících zemích, aby se jejich výrobky staly exportním šlágrem. Na trhy zemí EU se po rozšíření dostanou kořeněné ovčí sýry, ušlechtilá vína, včetně českých, ale i české pivo. Zavedení přísných norem EU však pro některé výrobky bude znamenat i jejich zánik. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnila německá agentura DPA. Tradičním českým nápojem je pivo. Kromě Plzeňského Prazdroje patří mezi známé značky také Budvar a Staropramen, které jsou již dlouhou dobu k dostání i v Německu, poznamenala DPA.Zpráva byla upravena na základě obchodních podmínek ČTK, uplné znění získáte na obchodni@mail.ctk.cz
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii
- Studené počasí těchto dnů by mělo ovoce poškodit jen lokálně, míní odbornice (19.04.2024)
- Přednáška o precizním zemědělství v rámci Dětské zemědělské akademie (19.04.2024)
- Izrael před svátky zmařil pokus o propašování 130.000 vajec ze Západního břehu (19.04.2024)
- Výhodnějšími podmínkami v programu LIFE motivujeme zájemce. Nově jde na přípravu a spolufinancování projektů rekordních 100 milionů (19.04.2024)
- PGRLF otevře 18. kolo programu Investiční úvěry Zemědělec (19.04.2024)