Kaufland a Lidl vládnou českému obchodu

Češi loni utratili v obchodech Kaufland a Lidl patřících do skupiny Schwarz 51,1 miliardy korun. Vyplývá to z výsledků, které zveřejnila analytická firma Incoma Research a časopis Moderní obchod. Na druhém a třetím místě se umístily obchody společnosti Ahold (hypermarkety Hypernova a obchody Albert) a Tesco Stores s tržbami 42 miliard korun.

Celkem deseti největším obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných výsledků vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na tuzemském trhu, který se v oblasti rychloobrátkového zboží zvýšil z třiašedesáti procent v roce 2006 na 66 procent.

Desítka největších maloobchodníků v Česku

Pořadí

Skupina: řetězec

tržby (mld. Kč)

 

 

2006

2007

změna

1.

Schwarz ČR: Kaufland, Lidl ČR

45,5

51,1

5,6

2. - 3.

Ahold Czech Republic: Hypernova, Albert

38,5

42,0

3,5

2. - 3.

Tesco Stores ČR

36,0

42,0

6,0

4.

Makro Cash&Carry ČR

38,3

39,3

1,0

5.

REWE ČR: Billa, Delvita, Penny Market

25,8

31,6

5,3

6.

Globus ČR

20,5

23,0

2,5

7.

Tengelmann ČR: Plus - Discount, OBI

19,5

20,5

1,0

8.

GECO TABAK

14,9

17,7

2,8

9.

SPAR ČR

12,0

14,0

2,0

10.

PEAL

6,8

8,0

1,2

1.-10.

Celkem

257,8

289,1

31,4

Zdroj: Incoma Research

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info