Plzeňský Prazdroj zdraží svá piva o 4 procenta

Špatná zpráva pro pivaře. Plzeňský Prazdroj, největší hráč na českém trhu s pivy, od listopadu zdraží své značky v průměru o 4 procenta. Návštěvníci restaurací a barů si připlatí například za pivo Radegast, Gambrinus nebo Velkopopovický Kozel.

Firma se zhruba padesátiprocentním podílem na českém trhu zvýší zřejmě ceny všech svých značek. Jejich konkrétní výši zatím největší český pivovar neuvedl. Jde ale o pravidelnou roční revizi cen.

"Ceny kvalitních surovin i další náklady v uplynulém období dramaticky vzrostly," uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Mike Short.

Důvodem zdražení jsou vyšší ceny sladu a chmelu. Náklady na jednu tunu sladovnického ječmene se meziročně zvýšily o více než třetinu. Chmel se letos prodává za téměř dvojnásobek oproti loňsku.

Naposledy zdražoval Plzeňský Prazdroj v listopadu 2007. Ceny se zvýšily v průměru o 6 procent. Plzeňský Prazdroj vyrábí piva Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel.

Pivo z Prazdroje

Plzeňský Prazdroj je předním výrobcem piva v Česku a největším exportérem. V roce 2007 pivovar vyrobil 10,9 milionu hektolitrů piva. Firma má své výrobny v Plzeňském pivovaru, Pivovaru Radegast a Pivovaru Velké Popovice.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info