Největší diskontní potravinový řetězec v Česku se pouští do elektronického prodeje. Pilotní provoz svého e-shopu zahájí v nejbližších týdnech v Plzni. Penny Market přitom nepovažuje potravinové e-shopy za přímou konkurenci. „Pandemická doba dokázala, že růst on-line platforem nám nijak neuškodil, ba naopak. Rostli jsme i my,“ zdůrazňuje český jednatel Penny Marketu Radek Hovorka.
Penny Market chystá novinku v souvislosti s trendem digitalizace. „Vstupem do on-line prostředí jsme se začali zabývat celkem intenzivně, takže rozhodně nezůstáváme pozadu,“ uvádí Hovorka. Zároveň ale upozorňuje, že plzeňský projekt je zkouška, na které společnost ověří, zda mají zákazníci o novou službu zájem a zda bude koncept dlouhodobě zajímavý.
Další novinkou v potravinovém řetězci je přechod z papírového oddělení HR na digitální. „Jak známo, máme více než čtyři stovky poboček, takže zprocesovat veškeré daňové formuláře a celou agendu pro šest tisíc zaměstnanců je nesmírně náročné,“ vysvětluje příčinu Hovorka.
Potravinový řetězec zažil během pandemie růst podobně jako konkurenti v on-line prostředí. V roce 2020 vzrostl oproti předchozímu roku o necelých deset procent. „Obrat se nám meziročně zvedl přibližně o devět procent, když dosáhl celkově 42,5 miliardy korun,“ říká Hovorka. Zároveň dodal, že se tento hospodářský úspěch neobešel bez vyšších nákladů vyvolaných pandemií.
Penny Market je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. Na český trh vstoupil v roce 1997 se zaměřením na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje více než čtyři sta prodejen a je tak nejrozsáhlejší potravinovou sítí v Česku.