Rohlík chystá vlastní jogurty a kávové kapsle. Privátní značky jsou na vzestupu

Rohlík.cz reaguje rozšiřováním sortimentu na rostoucí zájem zákazníků o značku Bez kompromisu, v současnosti ji nakupuje zhruba 39 procent z nich. (ilustrační foto)

Rohlík.cz reaguje rozšiřováním sortimentu na rostoucí zájem zákazníků o značku Bez kompromisu, v současnosti ji nakupuje zhruba 39 procent z nich. (ilustrační foto) Zdroj: Rohlík.cz

On-line supermarket Rohlík.cz rozšiřuje svou značku Bez kompromisu o další produkty, tentokrát o vlastní jogurt a kávové kapsle. Podílí se tak na trendu z posledních let, kdy se s privátními značkami na českém trhu roztrhl pytel. A jejich potenciál sílí, podle dat agentury Nielsen rostou více než dvakrát rychleji oproti značkovému zboží. 

„Už v září nabídneme několik novinek. Zatím mohu prozradit, že jednou z nich budou vlastní ručně vyráběné jogurty ve skle,“ potvrzuje pro deník E15 mluvčí Rohlíku Denisa Morgensteinová. Jogurty se budou prodávat v kombinaci s müsli, ovocnými rozvary, čokoládou nebo s karamelem.

Generální ředitel Rohlík.cz vystoupí na e-commerce summitu deníku E15 >>>

Do sortimentu privátní značky Bez kompromisu, která funguje zhruba rok a půl, přibudou i vlastní kávové kapsle. „První kapsle mohou mít zákazníci v rohlíkovské tašce 10. října,“ doplňuje mluvčí. Kapsle mají přinést kávu praženou lokálně v malých dávkách, zároveň by měly být biologicky rozložitelné a kompostovatelné i v domácích podmínkách.

Z Rohlíku na konci srpna odešla značka Nespresso, která se po půl roce rozhodla prodávat kávové kapsle jen přes vlastní butiky. „Přestože naše spolupráce byla úspěšná, aktuální prodejní strategie společnosti Nestlé nám v ní nedovoluje pokračovat,“ vysvětluje Morgensteinová.

Rohlík tak reaguje na rostoucí zájem zákazníků o značku Bez kompromisu, v současnosti ji nakupuje zhruba 39 procent z nich. Portfolio privátních značek v minulých měsících rozšířil také o mléčné produkty Mill, české Maso! nebo o čerstvé ryby Fjoru. 

S vlastními výrobky přišel loni v červenci i konkurenční online supermarket Košík.cz. Pod privátní značkou Authentic začal postupně nabízet více než dvě stovky produktů, jako jsou pivo, maso, sýry, zmrzliny, těstoviny nebo hotová jídla. 

Nejlépe se daří masu. „Zájem je o krůty z českého chovu, steaky nebo o uzeniny nakládané takzvanou suchou cestou – po dobu deseti dnů se ukládají do solicí směsi, následně se zavěsí na provázku do udírny, kde se pět hodin udí na bukovém dřevu,“ říká šéf marketingu společnosti Košík.cz Jan Škrabánek. „Maso Authentic se díky tomu nachází v takřka každém třetím košíku našich zákazníků,“ dodává.

Podíl privátních značek na českém trhu je okolo 23 procent a v posledních letech se zvyšuje. Jak ukázala loňská data výzkumné agentury Nielsen, v současnosti rostou privátní značky více než dvakrát rychleji než značkové zboží. Zatímco růst značkových výrobků se pohybuje kolem pěti procent, privátní značky dosahují téměř jedenácti procent. 

Ze segmentu vlastních značek se daří zejména surovinám na pečení, nealkoholickým nápojům či mléčným výrobkům. Řetězce také pod vlastní značkou častěji sázejí na chlazené výrobky, zejména na hotová jídla a polévky.

Privátní značky v online supermarketech jsou sice teprve na začátku, prim ale hrají v tradičních obchodních řetězcích, kde celkově tvoří téměř polovinu prodejů. Například Lidl deklaruje, že osmdesát procent sortimentu tvoří právě privátky. V českém Tesku je zhruba třetina výrobků pod vlastní značkou, v Kauflandu zase tvoří privátní značky zhruba dvacet procent celkového sortimentu.