Společnost si podle britského deníku Independent nejdříve provedla průzkum na Twitteru, zda o výrobek bude zájem. „Chcete majočup v obchodech? Dejte nám 500 tisíc hlasů a my to Američanům ukážeme,“ uvedla firma na Twitteru.
V některých zemích na Blízkém východě je produkt již dostupný. Společnost Heinz ale uvedla, že chce vědět, jak se Američanům bude líbit „americký debut“. Hlasování vyvrcholilo v pátek ráno, kdy pro nový výrobek hlasovalo 680 tisíc lidí.
„Majočup je hybridní ochucovadlo, o kterém jste nikdy nevěděli, že jej chcete,“ napsal americký server Business Insider a dodal, že béžová barva není vtip.
Americká televizní stanice NBC v pondělí uvedla, že nová omáčka řeší dilema při přípravě sendvičů. Nyní už se lidé nebudou muset rozhodovat, jestli si dají sendvič s majonézou, nebo kečupem.
Z ankety mezinárodní spor
Jinde na Twitteru ale výrobek až takové nadšení nevyvolal. „Majočup? Americký debut? Pro mnoho Američanů, zejména těch v latinské komunitě, není kombinace majonézy a kečupu nic nového. Tato kombinace je v karibské kuchyni zakořeněna stejně jako rýže nebo banány plantain,“ sdílel své rozhořčení jeden z diskutujících.
„Majočup jsme vynalezli již dávno. Heinz přišel příliš pozdě,“ okomentoval počin společnosti jeden portorický uživatel. Někteří na Twitteru společnost Heinz obvinili z přivlastňování nebo dokonce kolonizování milované kombinace kečup-majonéza. Twitterová anketa tak brzy přerostla v mezinárodní spor.
Ochucovadlo je pod různými názvy i variacemi populární v celé Latinské Americe. V Kostarice, Kolumbii, Venezuele a dalších zemích se označuje jako „salsa rosada“ (růžová omáčka). V Česku kombinujeme kečup a majonézu s několika dalšími přísadami v omáčce nazývaná ďábelská.