Coca-Cola a Starbucks žádají o prodloužení ochranných známek v Rusku
17.06.2024 | ceskenoviny.cz
Americké společnosti Coca-Cola a Starbucks požádaly o opětovné zaregistrování svých ochranných známek v Rusku. Chtějí tak ochránit svá práva na duševní vlastnictví poté, co v roce 2022 v reakci na invazi Moskvy na Ukrajinu zemi opustily. Uvedl to ruský list Vedomosti.
Coca-Cola podala v dubnu tři žádosti o ochrannou známku, uvedl list s odkazem na dokumenty na internetových stránkách ruské agentury pro duševní vlastnictví Rospatent. Starbucks podal v Rusku koncem května osm podobných žádostí.
"Duševní vlastnictví má pro firmu Coca-Cola vysokou hodnotu a důležitost a neustále podnikáme kroky k posílení a zhodnocení těchto aktiv po celém světě," uvedla Coca-Cola v prohlášení zaslaném agentuře Reuters. "Naše žádosti v Rusku mají za cíl zachovat naše práva k ochranným známkám."
"Starbucks běžně podává žádosti o ochranné známky po celém světě, aby ochránil svoji značku," uvedla firma.
Podobné žádosti podaly po ukončení činnosti v Rusku i další západní firmy, jako švédský nábytkářský gigant IKEA.
Starbucks měl kdysi v Rusku 130 provozoven a téměř 2000 zaměstnanců. Prodej svých aktivit zde dokončil v červnu 2023. Nový majitel řetězec znovu otevřel pod názvem Stars Coffee.
Coca-Cola oficiální zastavila v Rusku prodej svých hlavních značek Coca-Cola, Sprite a Fanta. Její bývalá ruská divize se přejmenovala na Multon Partners a prodává produkty značky Dobryj Cola.
Další články v kategorii Podnikání
- Minerální voda Perrier čelí skandálu. Tutlala ho i francouzská vláda (21.05.2025)
- České pivovary loni uvařily 20,9 mil. hektolitrů piva, meziročně o 4,2 pct více (21.05.2025)
- "Ty krávo, ženská a vaří pivo?" V práci nechlastáme, nýbrž degustujeme, říká sládková (20.05.2025)
- Výrobce alkoholu Diageo zvýšil tržby, kvůli zadlužení chce snižovat náklady (20.05.2025)
- Počet dodavatelů na Jihočeském tržišti vzrostl na 74, obrat roste (16.05.2025)
- Kraft Heinz chystá v USA největší investici za deset let do modernizace továren (15.05.2025)
- Srdce Vinohrad získalo nový voňavý bod zájmu. Antonínovo pekařství (15.05.2025)
- Vinařský fond měl loni výdaje 87,8 milionu Kč, meziročně o 2,2 milionu méně (15.05.2025)
- Arašídová Nutella a hranaté Ferrero. Firma amerikanizuje oblíbené produkty (14.05.2025)
- Část Evropy chudne. Česko je na špici žebříčku zemí, kde se vydělává méně než před pěti lety (13.05.2025)