Katar: Na stadionech se pít nebude. Budweiser však vymyslel nový plán

Pivovar Budweiser se na obří sportovní událost svědomitě připravoval. Z prodeje alkoholu na stadionech však sešlo.

Pivovar Budweiser se na obří sportovní událost svědomitě připravoval. Z prodeje alkoholu na stadionech však sešlo. Zdroj: reuters

Vizualizace stadionu Qatar Foundation Stadium v Rajánu, známého také jako Education City Stadium
Stadion Qatar Foundation Stadium v Rajánu, známý také jako Education City Stadium (stav v červenci 2019)
Vizualizace stadionu Qatar Foundation Stadium v Rajánu, známého také jako Education City Stadium
Vizualizace stadionu Qatar Foundation Stadium v Rajánu, známého také jako Education City Stadium
Americká značka piva Budweiser nebude prodávat piva na stadionech v Kataru.
7
Fotogalerie

Katarští pořadatelé fotbalového šamionátu se rozhodli zakázat prodej a konzumaci alkoholu na stadionech, a tak americkému výrobci piva Budweiser, který měl pivem mistrovství zásobovat, zůstaly obrovské zásoby. Vymyslel proto inovaci: vítězný tým si z Kataru odveze nejen trofej a téměř jednu miliardu korun, ale i spousty piva.

Prodej alkoholu na katarských stadionech byl zakázán dva dny před začátkem mistrovství navzdory tomu, že Budweiser měl podepsanou smlouvu s FIFA na dodávky piva údajně v hodnotě 75 milionů dolarů, tedy 1,7 miliardy korun. Pivovar to na svém twitterovém účtu lakonicky komentoval slovy „no to je tedy trapné“, ale následně příspěvek smazal. Informuje o tom britský zpravodajský web The Guardian.

Vítejte v karavanovém městě. Jak vypadá nejlevnější ubytování na MS?

Video placeholde
• iSport.tv

Rozhodnutím pořadatelů padla část marketingových plánů pivovaru, neboť se prudce snížila přítomnost značky Budweiser na šampionátu. Verdiktem však podle aktuálních zpráv nemá být zasažena nejpodstatnější část marketingové spolupráce, což jsou televizní reklamy s fotbalovými celebritami Lionelem Messim a Neymarem juniorem. 

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev a jeho značka Budweiser pak našly cestu, jak smysluplně využít pivní zásoby připravené pro tisíce fanoušků. Pivovar na Twitteru oznámil, že pivo poputuje 18. prosince k vítěznému týmu. „Nový den, nový tweet. Vítězná země získá neprodaná piva. Tak schválně, kdo bude tím šťastným?“ napsal Budweiser v příspěvku, ke kterému připojil fotografii obřích skladových zásob.

Sklidil však výsměch na sociálních sítích. Někteří uživatelé Twitteru naznačovali, že to vypadá, jako kdyby chtěl pivovar odradit fotbalové týmy od vítězství. Americká značka piva má totiž v některých evropských zemích nevalnou pověst, přestože ji vlastní AB InBev, který sídlí v Lovani v Belgii. „Budweiser právě všem týmům, které nevyhrají, poskytl výmluvu, proč nezvítězily,“ vtipkoval jeden z fanoušků na Twitteru.

Na stadionech pro fanoušky zůstala alespoň nealkoholická značka Budweiser Zero. Budweiser je sponzorem mistrovství světa již od turnaje v roce 1986 v Mexiku. Prezident FIFA Gianni Infantino uvedl, že se řídicímu orgánu nepodařilo přesvědčit katarskou vládu, aby stála za původním rozhodnutím, které prodej alkoholu povolovalo. Přesto se Infantino domnívá, že situace možná ještě více sblížila Budweiser s FIFA.