Čistý zisk nápojové firmy PepsiCo ve čtvrtletí vzrostl o 17 procent
05.02.2025 | ČTK
Čistý zisk americké nápojové společnosti PepsiCo ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku vzrostl o 17 procent na 1,5 miliardy USD (36,4 miliardy Kč). Výsledky podpořila absence mimořádných nákladů zaúčtovaných v předchozím roce. Tržby se mírně snížily, protože spotřebitelé v Severní Americe nadále omezovali nákupy občerstvení a nápojů. Uvedla to firma v dnešním prohlášení.
PepsiCo ve čtvrtém čtvrtletí 2023 zaúčtovala vysoké mimořádné náklady související se snížením hodnoty některých nehmotných aktiv, především v souvislosti se značkou SodaStream. Bez zahrnutí mimořádných položek zisk na akcii ve čtvrtém čtvrtletí činil 1,96 dolaru, což bylo o dva centy více, než čekali analytici. Tržby se snížily o 0,2 procenta na 27,78 miliardy USD. Analytici oslovení agenturou FactSet čekali tržby 27,89 miliardy USD.
PepsiCo loni na podzim varovala, že poptávka v Severní Americe je utlumená. Američané omezují výdaje za nealkoholické nápoje a slané pochoutky, aby měli peníze na nezbytné nákupy, nebo hledají levnější alternativy. PepsiCo dodala, že pracuje na tom, aby její občerstvení bylo cenově dostupnější a nabízí různé zvýhodněné akce. U nápojů PepsiCo ve čtvrtletí více utrácela za marketing a zaměřila se na silné značky jo Pepsi Zero Sugar, Propel a Gatorade.
Objem prodeje občerstvení a nápojů ve čtvrtém čtvrtletí celosvětově vzrostl o jedno procento, hlavně díky vysokému růstu v Africe a Asii. V Severní Americe však klesl o tři procenta.
V letošním roce firma očekává nízký jednociferný růst organických tržeb, tedy bez zahrnutí vlivu změn směnných kurů a akvizic a prodejů. Loni organické tržby stouply o dvě procenta.
PepsiCo v říjnu uzavřela čtyři americké stáčírny. Letos plánuje pokračovat v několikaletém úsilí o zlepšení produktivity, včetně zvýšení automatizace v závodech a skladech.
Kromě značek oblíbených nápojů, jako je Pepsi-Cola, Mountain Dew, Gatorade a SodaStream, vlastní PepsiCo i řadu značek nabízejících lehké občerstvení. Patří mezi ně Lay's, Doritos, Cheetos a cereálie Quaker.
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Potravinářství
- Kanada si u WTO stěžuje na čínská cla na dovoz zemědělských produktů (25.03.2025)
- Maso z bioreaktoru. Česká firma připravuje velkovýrobu revolučních steaků, které zachrání zvířata (25.03.2025)
- Americké velvyslanectví shání vejce v Itálii, zatím bez většího úspěchu (25.03.2025)
- ,,Mikroogramismy a výroba potravin“ v Klatovech (24.03.2025)
- Skupina Mattoni 1873 měla loni rekordní tržby (24.03.2025)
- Umělá inteligence pronikla už i do výroby vína (24.03.2025)
- Velký přípitek v malém balení. Bohemia Sekt stáčí bublinky do plechovky (24.03.2025)
- Omezení prodeje by Sněmovna mohla rozšířit na všechny energetické potraviny (24.03.2025)
- Čokoláda a vejce. Velikonoční nadílka se letos prodraží (21.03.2025)
- Pivovar Svijany uvařil loni rekordních 728.000 hl piva, postaví druhou varnu (21.03.2025)